EuroBasket 2013 je bil, kakor kažejo prvi podatki, finančni uspeh. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
EuroBasket 2013 je bil, kakor kažejo prvi podatki, finančni uspeh. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Uspehi slovenske reprezentance:

- 5. mesto je drugi najboljši dosežek moške članske reprezentance v zgodovini,


- Slovenija se je že petič zapored neposredno uvrstila na naslednji EP in tretjič zapored na SP,


- Slovenija je poleg Francije in Španije edina reprezentanca, ki se je na zadnjih petih EP-jih vselej uvrstila v četrtfinale.


Čeprav bodo celotni izkupiček in vse številke prvenstva znani šele čez nekaj mesecev, pa je ena stvar znana že zdaj – prvenstvo je bilo, sodeč po podatkih Košarkarske zveze Slovenije (KZS), uspeh.

"Verjetno bo šel EuroBasket 2013 v zgodovino kot najbolj racionalno, pa tudi najbolj domiselno organizirano prvenstvo," meni predsednik KZS-ja Roman Volčič. Prve ocene tako kažejo, da je 10 milijonov evrov težka organizacija dogodka v blagajno prinesla okoli 40 milijonov evrov prihodkov.
Tudi tekme reprezentanc so bile dobro obiskane, saj si je 90 tekem ogledalo 330.000 gledalcev oz. 3.700 gledalcev na tekmo, kar je skoraj desetina več obiskovalcev na tekmo kot na obeh EP-jih v Litvi in na Poljskem glede na velikost dvorane.
Tudi število prodanih vstopnic je močno preseglo pričakovanja organizatorjev. Ti so pričakovali, da bodo prodali 145.000 vstopnic, a je bilo do zadnjega dne prodanih kar 182.000 vstopnic, kar je 27,5 odstotka več od načrtov.
Glas o Sloveniji je poneslo po svetu
V KZS-ju so prav tako prepričani, da je prvenstvo poskrbelo za zelo močno promocijo Slovenije, saj je med prvenstvom našo državo obiskalo skoraj dvakrat več tujih gostov (55.000), kot je bilo načrtovano (30.000). Od tega je bilo recimo kar 25.000 hrvaških navijačev.
Samo reprezentance, sodniki ter osebje FIBE in FIBE Europe so skupno opravili 20.000 prenočitev, 10.000 prenočitev pa je opravilo 1.300 akreditiranih medijev iz 40 držav Evrope, Japonske, Kanade, Kitajske in ZDA. Prvenstvo je prav tako prenašala velika večina svetovnih držav, in sicer kar 167, prodanih je bilo 95.000 promocijskih izdelkov EuroBasketa, v sklopu promocijske turneje so organizatorji obiskali 13 držav, uradna maskota Lipko pa je obiskal več kot 500 dogodkov pred prvenstvom.
"Zaradi enodnevnih gostov bo verjetno manj prenočitev, kot smo jih načrtovali, čeprav bo ta številka vsekakor krepko šestmestna. Hkrati so se potrdile tudi težave s slabo letalsko povezljivostjo Slovenije z Evropo," je izpostavil direktor EuroBasketa 2013 Aleš Križnar.
Podlaga za prihodnost
Tekme si je brezplačno ogledalo tudi 200 slovenskih osnovnih šol in 15.000 osnovnošolcev, pri organizaciji pa je sodelovalo tudi 1.100 prostovoljcev iz 40 držav. Kot že rečeno, natančne številke bo KZS sporočil do konca leta, naročili pa so tudi analizo stroškov in koristi prvenstva, ki bo referenca za prihodnje podobne dogodke, je še pojasnil Volčič in dodal, da bodo vse denarne presežke s prvenstva vložili v razvoj slovenske košarke.

Uspehi slovenske reprezentance:

- 5. mesto je drugi najboljši dosežek moške članske reprezentance v zgodovini,


- Slovenija se je že petič zapored neposredno uvrstila na naslednji EP in tretjič zapored na SP,


- Slovenija je poleg Francije in Španije edina reprezentanca, ki se je na zadnjih petih EP-jih vselej uvrstila v četrtfinale.