Na program koncerta so člani elektroakustične sekcije Društva slovenskih skladateljev vključili tudi delo z nagrado Prešernovega sklada nagrajenega skladatelja Bora Turela. Foto: MMC RTV SLO
Na program koncerta so člani elektroakustične sekcije Društva slovenskih skladateljev vključili tudi delo z nagrado Prešernovega sklada nagrajenega skladatelja Bora Turela. Foto: MMC RTV SLO
Radio Ars
DSS pripravlja večer z radijskim programom Ars, na katerem bo mogoče prisluhniti tudi prenosu koncerta. Foto: MMC RTV SLO

Na brezplačnem koncertu Akuzmatični odsevi je bilo mogoče prisluhniti delom Erozija Petra Šavlija, Odtrg Vita Žuraja, Hipnoza Mihaela Paša, Hiperprostorska srečanja za živo elektroniko in soundtracku Bojane Šaljuć Podešva, Harm(les)s 3+3/verzija B (Kratka dramatična intruzija po Zakonu linča in drugih besedilih Daniila Harmsa za tri glasove, tri inštrumente in elektroakustični posnetek) Bora Turela in Gregorja Pirša. Koncertu je bilo mogoče v neposrednem prenosu prisluhniti tudi na 3. programu Radia Slovenija - ARS.
Kot je ob koncertu zapisal skladatelj Bor Turel, je elektroakustična glasba otrok moderne dobe in glasbenega razvoja druge polovice 20. stoletja, korenine pa ima v vseh tistih ustvarjalnih prizadevanjih, ki so slišala in razumela glasbo predvsem kot kontinuiteto in sosledje zvokov, zvenov in šumov in njihovih strukturiranj, izhajajoč predvsem iz zvokovnega gradiva in neposredne intervencije vanj.
Pogoje za raziskovanje in utemeljevanje kompozicijskih postopkov znotraj 'elektroakustične alkimije' so ustvarili nagel tehnični razvoj in predvsem odkritja na področju elektronske tehnologije, kot so raznoliki načini snemanja in zapisovanja zvoka in na drugi strani preoblikovanje in predelovanje zvočnega gradiva. Elektroakustična glasba 'raste iz tisočerih zvokovnih virov, ustvarja se sproti in neposredno in se v akustični realizaciji oblikuje v vedno bolj kompleksne in abstraktne umetniške tvorbe.'
"V desetletjih svojega razvoja je elektroakustična glasba sledila potém umetniškosti in tehnologije ter postala legitimen in zakonit prostor prisotnosti nove intenzivne raziskovalne in ustvarjalne izkušnje, hkrati pa so ti procesi bistveno označili in oblikovali novo naravo človekovega bivanja in mišljenja. Tako se sodobni skladatelj kot umetnik in uporabnik sodobne tehnologije vrača v etimološko resnico svojega imena: ni več suveren gospodar ali ujetnik formalizma tonskih sistemov; je sestavljavec in oblikovalec zvočne snovi, ki vre iz vodnjaka zvoka in je hkrati prisluškovalec njenih možnosti," je ob glasbenem večeru še zapisal najvidnejši slovenski skladatelj eksperimentalne in elektroakustične glasbe.