James Bond je bil vedno veliko več kot samo serija filmov: njegovo ime je postalo sinonim za hitre avtomobile, drage ure in dobro krojene obleke. Foto: Reuters
James Bond je bil vedno veliko več kot samo serija filmov: njegovo ime je postalo sinonim za hitre avtomobile, drage ure in dobro krojene obleke. Foto: Reuters

Časopis Guardian poroča, da Avstrijec Josef Kleindienst, gradbeni investitor, ki na šestih umetnih otokih v Dubaju gradi luksuzno letovišče Srce Evrope za 5 milijard dolarjev, izpodbija trenutno lastništvo znamke James Bond v Veliki Britaniji in Evropski uniji. Po zakonu o avtorskih pravicah se lastništvo znamke, povezano s trženjem izdelkov in uslug pod imenom "James Bond", lahko izpodbija po petih letih "neuporabe".

Daniel Craig se je kot tajni agent 007 upokojil novembra 2019, dve leti pred prihodom zadnje njegove bondiade, Ni čas za smrt, v kinematografe. Od takrat kljub pogostim ugibanjem in teorijam nikoli nismo dobili potrditve, kdo bo novi filmski Bond, kaj šele časovnice s produkcijo naslednje bondiade. Franšiza s 63-letno zgodovino je tako na dobri poti, da podre dosedanji rekord najdaljšega premora med dvema filmoma (ta je trajal šest let in štiri mesece).

"Skrb vzbujajoče" stanje franšize
Kleindienst pravi: "Naše podjetje in mnogi, mnogi oboževalci smo razočarani nad tem, kako se ravna z Jamesom Bondom. Naša prioriteta je, da Bond, kakršnega poznamo, ostane živ in da obstajajo izkušnje z njim. Odločili smo se vlagati in ga podpreti, kar bo zagotovilo, da bodo tako današnji oboževalci kot naslednje generacije lahko uživali v Bondu." Natančnejše načrte za svoje ravnanje z znamko bodo še razkrili, je napovedal.

Daniel Craig je nedavno o svojih letih v službi Njenega veličanstva povedal tole:
Daniel Craig je nedavno o svojih letih v službi Njenega veličanstva povedal tole: "Eden mojih največjih zadržkov pred vlogo Bonda je bil njen konstrukt moškosti. Ta je bil pogosto naravnost smešen, ampak ne smeš se mu posmehovati, če hočeš, da film funkcionira. Moraš ga jemati resno." Foto: IMDb
Sorodna novica Ni čas za smrt

Kleindienst je podoben zahtevek vložil tudi za rabo imena James Bond v filmih in na videu. Trenutni lastnik teh pravic je podjetje Eon; pravni strokovnjaki so za Guardian ocenili, da glede na dolgoletno sodelovanje med Eonom in producenti Bondovih filmov ni zelo verjetno, da bo Kleindienst v tem uspešen. Kljub temu pa Avstrijec argumentira, da je trenutno stanje Bondove franšize "skrb vzbujajoče" za vse oboževalce.

Se je zapletlo z Amazonovim prevzemom lastništva?
Podjetje Eon, ki ga imata v lasti Barbara Broccoli in Michael G. Wilson, v rokah drži vaje filmske franšize, vključno z izbiro igralca, ki upodablja Jamesa Bonda. Solastnik avtorskih pravic za film je studio MGM, ki ga je leta 2021 za 8,5 milijarde dolarjev kupilo podjetje Amazon. Od takrat naprej ni s franšizo nobenih novih premikov. Nekateri mediji so poročali celo, da je Barbara Broccoli v konfliktu z vodstvom Amazona, kar je zamrznilo kakršen koli napredek načrtov za nove bondiade. (Ta poročila je sicer lani zanikala Jennifer Salke, vodja filmskega studia Amazon MGM).

"Opazujemo celo situacijo in smo zaskrbljeni," je povedal Kleindienstov predstavnik za stike z javnostjo. "Komercialni uspeh usiha, pri čemer vemo, da tak padec vodi samo v smrt. Ki bi jo radi preprečili. Pod nobenim pogojem naslednji film ne sme biti zadnji. Naslednjega filma še ni na obzorju, ampak obstajajo tudi druge temeljne težave."

Foto: EPA
Foto: EPA

Pravice za tradicionalno trženje znamke James Bond po celem svetu ima ameriško podjetje Danjaq v sodelovanju z Eonom. Danjaq je (skupaj s studiem MGM) tudi solastnik pravic za že obstoječe filme o Bondu. Na prošnjo za komentar Kleindienstovega zahtevka se še niso odzvali.

Kleindienst opozarja, da je treba narediti načrt, ki bo zajezil vse večjo "odtujenost" oboževalcev od znamke, do katere prihaja zaradi odsotnosti novih filmov.

"Vse to bi lahko pomenilo, da James Bond, kakršnega poznamo in imamo radi, ne bo več obstajal. Še bolj skrb vzbujajoč kot odnos med skrbniki Jamesa Bonda je njihov odnos do Bondovih oboževalcev. Obračanje trenda in ohranjanje Bonda pri življenju bo uspešno samo z vključevanjem oboževalcev. To vidimo kot svojo nalogo. Naša naložba bo usmerjena k ustvarjanju stične točke z oboževalci."