Luka Hernet, iz serije Bežim, vendar ostajam, 2020/21. Foto: Luka Hernet
Luka Hernet, iz serije Bežim, vendar ostajam, 2020/21. Foto: Luka Hernet

"V seriji sem želel fotografirati objekte – stanovanjske, industrijske, športne, komercialne –, kakor da so v drugem kraju. Recimo v nekakšni industrijski coni Amerike ali blokovski utopiji v Angliji," je povedal Hernet.

"Če nam je Maribor na fotografiji znan v skrajnostih globoko-kontrastne črno-bele fotografije Mariborskega kroga (Ivan Dvoršak, Janko Jelnikar, Zmago Jeraj idr.) ali visokosaturiranih spoliranih turističnih podob, nam Hernet Maribor ponudi v pastelni paleti in razpršeni luči namenoma presvetljene fotografije," ob razstavi v UGM-ju Šopu razmišlja kustos Jure Kirbiš iz Umetnostne galerije Maribor.

Na njegovih fotografijah je mogoče opazovati "sonce najvišje na sinje modrem ali sivooblačnem nebu, od vremenskih vplivov zbledele barve pročelij in drugih objektov, živozelenih pomladih lističev do rumeno požgane trave in rjave zimske suše golega drevja".

Fotografije so nastale v času, ko je bilo javno življenje povsem ustavljeno in ko so bila potovanja nemogoča. Takrat je marsikdo odkrival domače okolje – in ga včasih videl povsem na novo, iz druge perspektive. Tudi Hernet.

"Poiskati tujost v domačem okolju"
"Fotografije so beg iz udobnega, domačega okolja. Čeprav je to mesto moj dom, sem si takrat želel pobegniti nekam drugam. Te fotografije so moj beg,"
še pravi fotograf.

Rezultat je po besedah Kirbiša zanimiva vaja v slogu – "poiskati tujost v domačem okolju, zamisliti si situacijo v drugi realnosti, preslikati znan prizor v drug svet, pobegniti, a stati na mestu."

Luka Hernet, iz serije Bežim, vendar ostajam, 2020/21. Foto: Luka Hernet
Luka Hernet, iz serije Bežim, vendar ostajam, 2020/21. Foto: Luka Hernet

Luka Hernet, rojen leta 1998 v Mariboru, je študent fotografije na Academii v Mariboru. Od leta 2018 se ukvarja z ulično, koncertno in avtorsko fotografijo. Fotografiral je skupine Matter, Haiku Garden, .travnik, Alo!Stari in druge. Njegove fotografije so objavljene v knjigi Close to Heaven ter revijah Banal Mag in Cukr.