Od marca do decembra si je mogoče ogledati različne programe, vsakega pa opremi drug glasbenik ali zasedba.
Danes ob 20. uri pripravljajo serijo obzornikov s kratkimi filmi Dzige Vertova. Filme Kino-Pravda Št. 1 (1922), Kino-Pravda Št. 4 (1922), Kino-Pravda Št. 17 (1923) in Kino-Pravda Št. 18 (1924) bodo predvajali ob glasbeni spremljavi – v živo z Nikom Novakom.
Velikan sovjetskega avantgardnega filma Vertov
Leta 1922 je izšla prva epizoda serije filmskih obzornikov Kino-Pravda, nad katero je kot idejni vodja bedel velikan sovjetskega avantgardnega filma Vertov, opisujejo v Slovenski kinoteki. Cilj je bil ustvariti časopis na velikem platnu, "faktografsko" prikazovanje realnosti v obliki obzornikov, ki naj bi predstavljalo edinstveno možnost zadostitve zahtev po revolucionarnem filmu. Do leta 1925 je Vertov s svojo skupino filmarjev tako dokončal triindvajset epizod, ki obenem zaznavajo sovjetsko stvarnost in težnjo po služenju revoluciji ter delavskem razredu.
Skozi epizode je v Kino-Pravdi mogoče razbrati tudi vse izrazitejši razvoj eksperimentiranja z zmožnostmi filmskega jezika, s katerim je Vertov do štirinajste epizode tako razburil nekatere kritike, da so ga proglasili za blaznega. Le nekaj let zatem je posnel avantgardno mojstrovino Mož s kamero.
"Principi delovanja Kino-Pravde so imeli izjemen vpliv in daljnosežne posledice na razvoj dokumentarnega filma. Iz njih izvira fenomen filma resnice (cinéma vérité), tj. novega revolucionarnega dokumentarnega pristopa s konca 50. let preteklega stoletja. Prav tako pa je vplivalo na vizije neoavantgardnega radikalnega filmskega gibanja Skupine Dzige Vertova pod vodstvom Jean-Luca Godarda na vrhuncu revolucionarnih 60. let. Hkrati pa še danes predstavlja navdih sodobnim angažiranim filmskim praksam v obliki (proti)obzorniških gibanj tako v svetu kakor pri nas," je zapisal Andrej Šprah, vodja raziskovalno-založniškega oddelka Slovenske kinoteke.
Glasbenik, scenograf, avtor več pesniških zbirk
Niko Novak je nekdanji frontman zasedbe Dicky B. Hardy in ena polovica dueta Incurabili, ki ga je tvoril skupaj s pokojnim Brunom Subiottom. Leta 2019 je pri ŠKUC-u izdal pesniško zbirko z vključenimi tremi studijskimi albumi muzike, zbirko, naslovljeno 1, 2, 3,… 4, ki zaobjema zadnjih pet let njegovega ustvarjanja. Leta 2021 je v samozaložbi izšel LP Pankow. Leta 2021 je pri ŠKUC-u izdal pesniško zbirko z vključenim studijskim albumom S9+M10.
Je tudi prejemnik vesne za najboljšo glasbo v filmu Ljubezen na strehi sveta, na 18. festivalu slovenskega filma (2015), vesne za najboljšo scenografijo (23. FSF 2020) v filmu Una nuova vita (2019), 2020 pa po izboru žirije na natečaju festivala Tresk 2020, podpisan ob delo za najboljši videospot, Remains – Confessions to the Ghosts, kot glasba, režija in montaža. V letu 2021 je z Matevžem Jermanom dobil nagrado vesna za najboljši eksperimentalni film letošnjega festivala Vdor.
V juniju bodo cikel Kino-Pravda 100! / Kino-uho nadaljevali s filmsko-glasbenim dogodkom, v sklopu katerega bo obzornike Kino-Pravde v živo spremljal Bad Lori.
Program so pripravili v sodelovanju s FeKK – mednarodnim festivalom kratkega filma v Ljubljani in z Avstrijskim filmskim muzejem.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje