Na 4. dobrodelni dražbi Društva slovenskih fotoreporterjev Enooki so sodelujoči za pomoč otrokom Medobčinskega društva za slepe in slabovidne Ljubljana zbrali 8.560 evrov. Foto: Enooki
Na 4. dobrodelni dražbi Društva slovenskih fotoreporterjev Enooki so sodelujoči za pomoč otrokom Medobčinskega društva za slepe in slabovidne Ljubljana zbrali 8.560 evrov. Foto: Enooki
Enooki
Izklicna cena fotografij je bila 60, dražiteljski korak pa 20 evrov. Foto: Enooki
Enooki
V Galeriji Kresija je društvo Enooki znova predstavilo izbor pogledov skozi objektive slovenskih fotoreporterjev. Foto: Enooki

V galeriji Kresija v Ljubljani je udarilo kladivce in 98 dražbenih fotografij je bilo na voljo novim lastnikom. Ko je kladivce udarilo zadnjič, je bilo jasno, da je najdražja fotografija letočnje dražbe postala fotografija janija Štravsa Obvestilo redarstva, za katero je ljubljanski župan Zoran Janković odštel 1.000 evrov. Drugo ceno je doseglo delo Staneta Jeršiča; novi lastnik je 'oddal' 400 evrov. Sicer nobena druga fotografija ni dosegla cene, višje od 300 evrov.
Letošnja razstava del Društva fotoreporterjev Slovenije Enooki je potekala pod naslovom Ali dobro vidiš? Po besedah predsednika društva Enooki Bojana Velikonja so to - ali vidiš, da ni fotografije v časopisu, ali vidiš, da fotografije novinarske prispevke pomembno dopolnjujejo, ali vidiš, kako slabovidni vidijo, ali vidiš, da so med nami tudi slepi in slabovidni. Na razstavi so ponudili 97 del. Celotna dražba je Enookim prinesla 8560 evrov, ki jih bodo tradicionalno namenili za nakup tehničnih pripomočkov za slepe in slabovidne otroke. Župan Zoran Janković je za fotografijo Janija Štravsa Obvestilo redarstva odštel 1000 evrov, največ, 1740 evrov, pa je odštel novinar Jaka Tomc.

Fotografije letošnje dražbe si lahko ogledate tukaj.

Organizatorji razstave, ki so odprtje v sodelovanju s slepimi in slabovidnimi ter igralko Alenko Tetičkovič pospremili s kulturnim programom, so za obiskovalce pripravili tudi ogled skozi posebna očala. Ta simulirajo določene oblike oziroma diagnoze slabovidnosti, poskusili pa so lahko tudi, kako je hoditi z belo palico.

O vrednosti fotografije v tiskanem mediju
V okviru razstave pa so pripravili okroglo mizo, na kateri so spregovorili na temo Vrednost fotografije v tiskanem mediju. Pripravili so jo v času, ko je usoda in podoba medijev v prihodnosti neznana. Fotografija sicer dobiva v tiskanih medijih vse več prostora, a hkrati se s pojavom digitalne fotografije fotoreporterji spoprijemajo z vdorom amaterizma, ki znižuje vrednost njihovega dela. Do tega pogosti pripelje to, da odločajo o fotografijah v tiskanih medijih ljudje, ki nimajo dovolj izdelanih meril za njeno kakovost. O vsem tem so na
okrogli mizi mnenja poleg predsednika društva Velikonje delili predsednik uprave Časopisne družbe Dnevnik Branko Pavlin, namestnik odgovornega urednika Financ Uroš Urbas, kreativni direktor studia IlovarStritar Jernej Stritar, fotoreporter Arne Hodalič, italijanski fotograf Marco Vacca ter odgovorni urednik Mladine in predsednik Društva novinarjev Slovenije Gregor Repovž.

Korenine zdaj že tradicionalne razstave in dražbe Enookih segajo nekako osem let nazaj, ko so uvedli vsakoletno zbiranje fotografij, ki so bile na ogled v gostilnici Čarli in pozneje v klubu Daktari v Ljubljani.