Manzoni je na začetku šestdesetih let 20. stoletja izdelal 90 pločevink (prodana pločevinka ima številko 69), ki po videzu posnemajo embalažo, v kateri so tedaj prodajali meso. Nanje je nalepil etiketo v več jezikih, na kateri je v italijanščini pisalo Merda d'artista. Temu je dodal napis: neto vsebina 30 gramov, naravno shranjeno, proizvedeno in konzervirano maja 1961. Na vrh embalaže je umetnik zapisal serijsko številko dela in se ob njej podpisal.
Umetnik je izdelku določil tudi ceno, in sicer je bila posamična pločevinka vredna enako kot 30 gramov zlata, s projektom pa je komentiral potrošniško družbo, v kateri lahko umetnik na trg po ceni zlata ponudi del sebe.
Ena največjih umetniških provokacij v zgodovini
Manzonijeve pločevinke so razpršene po številnih zbirkah sodobne umetnosti po svetu. Številka 4 je na primer na ogled v londonski galeriji Tate Modern. Vrednost posamezne pločevinke je ocenjena na 70.000 evrov. Doslej menda niso odprli še nobene pločevinke, zato se ne ve, kaj je dejansko Manzoni zapakiral v embalažo. Skrivnostnost je tudi glavni draž teh drobnih umetniških del, ki veljajo ob Duchampovi Fontani za eno večjih "umetniških provokacij" v zgodovini.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje