Mladi avtor nove slovenske radijske igre Jaka Smerkolj Simoneti se je lotil teme brezizhodnosti, iskanja smisla in svoje identitete generacije mladostnikov. Njegova igra Najrajši bi se fentala bo premierno na programu 8. decembra ob 22.05 na Arsu. Foto: SOJ RTV SLO/osebni arhiv
Mladi avtor nove slovenske radijske igre Jaka Smerkolj Simoneti se je lotil teme brezizhodnosti, iskanja smisla in svoje identitete generacije mladostnikov. Njegova igra Najrajši bi se fentala bo premierno na programu 8. decembra ob 22.05 na Arsu. Foto: SOJ RTV SLO/osebni arhiv

Arsovo Uredništvo igranega programa se je z radijsko igro Jake Smerkolja Simonetija Najrajši bi se fentala uvrstilo med sedem najboljših v kategoriji radijskih iger na svetovnem festivalu Prix Italia v Torinu.

Sorodna novica Najrajši bi se fentala: radijska igra v spopadu s temo mladostniške depresije in samomora

V naslednjih dneh bo znan najožji izbor treh najboljših iger, zmagovalna dela pa bodo razglašena v vseh kategorijah na sklepni slovesnosti 4. oktobra, sporočajo iz Programa Ars.

Skupno se je za nagrado potegovalo 27 radijskih iger
Festival Prix Italia je najstarejši medijski festival, ustanovljen že leta 1948 na Capriju kot mednarodno tekmovanje in prvotno zasnovan kot radijski festival, leta 1957 so se radijskim delom pridružile še televizijske vsebine, leta 1998 pa je festival razširil število kategorij še z multimedijskimi vsebinami. Najprej je bil namenjen le nacionalnim medijskim hišam, potem pa je odprl vrata tudi zasebnim, ki so pokrivale širše teme povsod po svetu. Selil se je po različnih italijanskih mestih in otokih, letos se dogaja v Torinu.

Sorodna novica Alen Jelen: “Ostajamo branik avtohtone radiofonske umetnosti”

Radio Slovenija se je na Prix Italia že nekajkrat visoko uvrstil prav z radijskimi igrami
Igra Najrajši bi se fentala govori o mladi ženski Rini, ki bi najraje končala svoje življenje – ne le to, hoče ga končati. Oddalji in izolira se od vseh in vsega, svet in svoje bivanje dojema kot nesmiselno. Argumenti za njeno odločitev so številni, predvsem pa sebe vidi kot še eno od žrtev brezperspektivne družbe, v kateri nikomur ni mar za prihodnost in za drugega, kjer vladata pritlehnost in sebičnost, kar povzema vse bolj skrb vzbujajoč status generacije mladostnikov, ki so v boju za svoje mesto v svetu, iskanju smisla in svoje identitete na to še posebej občutljivi. Rinina starša sta ločena in ne komunicirata, umira in umre še babica, s katero sta imeli še najbolj pristen stik. Vendarle pa starša stopita skupaj v skrbi za hčerko, ki je brez odziva že predolgo zaklenjena v svoji sobi.

"Mladi avtor Jaka Smerkolj Simoneti pa ni segel le v doživljajski in čustveni svet dekleta, ki namerava končati svoje življenje, temveč prav prek njene krize detektira stanje sveta in daje glas mladi generaciji, ki se je znašla v stanju brezizhodnosti, iskanja smisla in svoje identitete," opisujejo v Uredništvu igranega programa. Ekipo so poleg režiserke Špele Kravogel in glavne igralke Gaje Filač sestavljali še tonska mojstra Matjaž Miklič in Urban Gruden, glasbena oblikovalka Darja Hlavka Godina in dramaturginja Vilma Štritof. Vlogi Rininih staršev sta interpretirala Nina Valič in Uroš Fürst, babico (bico) Marijana Brecelj in fanta Ota Urban Kuntarič.

Radijska igra Najrajši bi se fentala in dve novi razstavi v Ljubljani