Slika je torej še eno delo več v Velazquezovem opusu, ki obsega nekaj več kot sto del. V osrednjem newyorškem muzeju za staro umetnost MET-u so ga razstavili leta 1914, slika pa ni bila restavrirana vse od leta 1911. Dolga leta so umetnostni zgodovinarji razpravljali, ali je portret kralja delo slavnega španskega baročnega slikarja ali zgolj njegove delavnice, poroča BBC.
Skozi stoletja je postala slika zaradi številnih posegov toliko spremenjena, da so jo v 70. letih označili za delo Velázquezove delavnice. Pred letom dni so portret takrat 18-letnega kralja začeli restavrirati in počasi odstranili plasti poznejših nanosov in debele lazure, s pomočjo infrardeče reflektografije pa pogledali pod kasneje dodane plasti in tako prepoznali značilno Velazquezovo potezo.
MET poseduje tudi podpisan umetnikov račun za plačilo, ki mu ga je za delo izplačal kralj. Strokovnjaki tako vedo, da so Velázquezu plačali 4. decembra 1624, leto zatem, ko se je preselil iz Seville v Madrid in je bil določen za kraljevega slikarja.
"Nad slabim stanjem slike smo bili precej razočarani," je povedal Keith Christiansen, vodja oddelka za evropsko slikarstvo na MET-u. Kot je pojasnil, so strokovnjaki več let opozarjali, da dokler slike ne bodo očistili, ne bodo mogli natančno določiti avtorstva. Potem ko so ponovno potrdili, da je delo nedvomno naslikal Velazquez, si je portret mogoče po dolgih letih spet ogledati v stalni zbirki.
Slikar, ki je postal glavni upravitelj španskega dvora
Velázquez si je po prvem prihodu v Madrid leta 1622 počasi pridobil naklonjenost kralja Filipa IV. (1605-1665). Postal je njegov dvorni slikar in začela se je njegova naglo vzpenjajoča se dvorna kariera, ki je vrhunec dosegla z imenovanjem za glavnega dvornega upravitelja leta 1652.
Velázquez je tako kralja večkrat portretiral, prav tako pa tudi druge člane dvora. Verjetno je najbolj slavna Velázquezova dvorna slika Las Meninas, ki nam po vseh teh stoletjih omogoča sijajen pogled v eno od soban španskega dvora iz sredine 16. stoletja, kjer stoji mlada infantinja Margareta, osebje in slikar, ki gleda proti kraljevemu paru, znameniti odsev katerega vidimo v zrcalu. Sicer pa je Velázquez slikal še Filipovo prvo ženo Elizabeto Francosko, njunega sina Baltazarja Karla, mladega Carlosa in Fernanda Avstrijskega, Filipove mlajše brate.
Novo odkritje bo pospremil esej restavratorja Michaela Gallagherja z naslovom Velázquez's Philip IV in the Metropolitan Museum, ki ga bodo objavili v muzejski reviji.
Spodaj si oglejte nekaj drugih dvornih portretov, ki jih je naslikal Velázquez.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje