Zapuščeni industrijski objekti in druge stavbe v Kočiju se bodo med bienalom prelevili v razstavišča sodobne umetnosti. Foto: Spletna stran bienala
Zapuščeni industrijski objekti in druge stavbe v Kočiju se bodo med bienalom prelevili v razstavišča sodobne umetnosti. Foto: Spletna stran bienala
Zanimanje za indijsko umetnost po svetu raste, a predvsem, ko gre za dobro uveljavljene umetnike. Lani so sliko Saurashtra slikarja Syeda Haiderja Raze iz leta 1983 v londonski dražbeni hiši Christie's prodali za skoraj 2,4 milijona funtov, kar je rekord za sodobno indijsko umetniško delo. Foto: Dražbena hiša Christie's
Bienale v Kočiju naj bi utrdil mesto Indije na mednarodnem umetniškem zemljevidu. Foto: Spletna stran bienala

Bienale Kochi-Muziris na tropskem jugu države z 1,2 milijarde prebivalcev se bo prvič zgodil januarja naslednje leto. To bo prvi tovrstni dogodek v Indiji, na katerem se bo tri mesece predstavljalo 60 umetnikov z vsega sveta. Bienale sta si zamislila umetnika Bose Krišnamačari in Rijas Komu, delno ga financira zvezna država Kerala, prizorišče dogodka pa bodo številni industrijski objekti v Kočiju in nekatera razstavišča v starodavnem pristanišču Muziris.

"Vedno sva imela zamisel o tem, da bi mednarodno umetnost pripeljala v Indijo. Zdelo se nama je, da bo bienale najboljši način za to," je za agencijo AFP povedal Komu, slikar in fotograf, rojen v Kerali. Na bienale bodo vabljeni umetniki z vseh področij ustvarjanja, tudi tisti iz držav, s katerimi Indija nima najboljših diplomatskih odnosov - med njimi sta sosednji Pakistan in konkurenčna azijska velesila Kitajska, je še dodal.

"Pomembno je imeti zvezde"
Poleg uveljavljenih svetovnih imen, ki naj bi privabila množice in dogodek - pa tudi Indijo - postavila na mednarodni umetniški zemljevid, bodo na bienale uvrstili tudi mlade, še neuveljavljene umetnike s potencialom. Komu pravi, da bodo vsekakor imeli nekaj zvezdniških imen, seznam sodelujočih naj bi dokončali v naslednjih šestih tednih: "Pomembno je imeti zvezde, še posebej za prvi bienale."

Po njegovih besedah naj bi bil Koči idealno prizorišče zaradi lepote mesta, talilnega lonca religij in vloge kulturnega križišča, saj je bil nekoč središče trgovine z začimbami ob Arabskem morju. V mestu so svoj pečat pustili tako arabski trgovci kot nizozemski in britanski kolonialni pustolovci, zgrajeno je na otokih, v njem pa so številna stara skladišča in zapuščene stavbe, ki jih bodo oživili organizatorji bienala.

Sodobna umetnost še v povojih
Kljub podobnostim v konceptu in legi ob morju Komu ne želi vleči pretiranih vzporednic z bienalom v Benetkah, ki ima več kot stoletno zgodovino in vsaki dve leti v italijansko mesto na vodi privabi na desettisoče ljudi. Pravi, da si želi, da bi Koči razvil lasten značaj. Indijski bienale, katerega začetni proračun je dva milijona dolarjev, se želi postaviti na mednarodni umetniški koledar, poleg Benetk ter umetniških sejmov v Baslu v Švici in Šanghaju na Kitajskem.

Edini mednarodni umetniški dogodek v Indiji do zdaj je bil hitro rastoči Indijski umetniški vrh, na katerega tretji izdaji v New Delhiju je prejšnji mesec sodelovalo 34 tujih galerij, kar dvakrat več kot na prejšnjem. Omenjeni vrh je pomagal prebuditi javno zanimanje za sodobno umetnost, ki je v Indiji še v povojih.