Pomlad je ena najznamenitejših in najbolj proučevanih italijanskih renesančnih slik, ki jo je Sandro Botticelli (ok. 1445 do 1510) naslikal okrog leta 1482. Foto:
Pomlad je ena najznamenitejših in najbolj proučevanih italijanskih renesančnih slik, ki jo je Sandro Botticelli (ok. 1445 do 1510) naslikal okrog leta 1482. Foto:
Leonardo da Vinci: Oznanjenje, detajl, okrog 1475
Italijanska politična javnost se zgraža nad 'lahkomiselnim posojanjem' umetnin neprecenljive vrednosti v tujino.

Oznanjenje je v Tokiu na ogled v sklopu serije kulturnih dogodkov Italijanska pomlad, na Daljni vzhod pa naj bi mu, če bo le mogoč dogovor z Italijo, na prošnjo Japonske sledilo še znamenito delo Pomlad italijanskega renesančnega slikarja Sandra Botticellija. Zamisel o tem, da bi zaprosili še za Botticellijevo delo, se je na Japonskem pojavila po velikem uspehu, ki ga je doživelo Leonardovo Oznanjenje, ki je v galerijske prostore dnevno pritegnilo okrog 10.000 obiskovalcev.

Uradne prošnje Japonska Italiji sicer še ni poslala, je pa vodja prefekture Kjoto Keij Jamada dejal, da bi sliko zelo rad videl na Japonskem. "Če bi se to zgodilo, bi bilo krasno, vsi Japonci bi bili navdušeni," je dejal na večerji s predstavniki Italije, ki se je je udeležil tudi vodilni toskanske regionalne oblasti Claudio Martini. Martini sicer ni zavrnil ideje Japoncev, je pa poudaril, da bo o tem dokončno odločil italijanski minister za kulturo Francesco Rutelli.

Uffizi: Tokrat bo ne res pomenil ne!
"Botticellijeva Pomlad je naslikana na nosilec, sestavljen iz osmih delov. Gre za zelo veliko delo, ki ga je težko prepeljati na drugo lokacijo," je prošnjo Japonske komentirala vodja florentinskih muzejev Cristina Acidini. Acidinijeva je dala vedeti, da se bodo, če bo iz Japonske prišla prošnja, v galeriji Uffizi, kjer je razstavljena Botticellijeva Pomlad, borili proti temu, da slika zapusti galerijo. "Tokrat bo drugače kot pri Oznanjenju, ne bo v resnici pomenil ne," je dodala. Vendar pa priznava, da bo tisti, ki bo imel zadnji besedo, minister za kulturo.

Senator se boji tudi za vodnjak Trevi in Kolosej
Je pa misel, da obstaja možnost, da bi še ena italijanska mojstrovina začasno zapustila Italijo, že razburkala tamkajšnjo politično javnost. Senator Paolo Amato iz Berlusconijeve stranke Naprej Italija je dejal: "Opozarjal sem, da je posojanje Leonardovega Oznanjenja nevarno. Zakaj ne bi preselili kar celotne galerije Uffizi na Japonsko? Potem ne bi bilo dolgo, ko bi sledila rimski vodnjak Trevi in Kolosej." Napovedal je tudi, da bo začel gladovno stavko, če bo slika ogrožena zaradi premestitve na Japonsko.