Umetnici sta pred približno letom dni v galeriji Kapelica izvedli predstavo 11 In emotion we break, o kateri so pozneje poročali v časopisu Delo, ob članku pa je bila objavljena tudi fotografija predstave. Zdi se, kot da je članek v tem slovenskem časopisu sprožil jezo katoliške strani, kajti direktor Urada vlade RS za verske skupnosti dr. Drago Čepar je dva dni po objavi članka podal prijavo zoper umetnici, ker naj bi bil njun nastop žaljiv za katolike.
Gola Marija
Nastop je svoj navdih našel tudi v motivu Marije, zavetnice Ptujske gore, ki pod svojim plaščem ponuja zavetja vernikom. Eclipsova predstava pa je bila parafraza motiva; avtorici sta namreč z za njiju značilnim mehkopornografskim pristopom upodobili Marijo s Ptujske gore. Ena od njiju je nastopila kot Marija in izpovedovala svojo izkušnjo iskanja ljubezni ter ponudila zavetje svojim nekdanjim ljubimcem. Na policijskem pogovoru sta se umetnici sklicevali na svobodo govora in odklonili konkretnejšo razlago svojega dela.
Ovadeni novinarki in fotoreporter
Poleg tega, da sta bili na policijski pogovor pozvani umetnici sami, ki trdita, da je podoba Matere Božje s plaščem predvsem bogat kulturni spomenik, ki tako bogati zakladnico človeštva in si ga ne more lastiti nobena institucija, pa so z objavo o dogodku naleteli na težave tudi novinarji Dela. Na članek se je odzvala tudi Slovenska katoliška cerkev, ki je urednici Delovih kulturnih strani Jelki Šutej Adamič poslala nestrinjanje z objavljenim člankom in fotografijo, nadškof in metropolit Franc Kramberger pa je v Delu objavil protest.
Na koncu je Slovenska škofovska konferenca prijavila novinarko, fotoreporterja in uredništvo Dela novinarskemu častnemu razsodišču, ki je na seji 24. januarja letos ugotovilo, da ovadeni niso kršili Kodeksa novinarjev Slovenije.
L. Š.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje