Strokovnjake še vedno zaposluje ugotavljanje, kdo je portretiranka na najslavnejši Leonardovi sliki. Priznani poznavalec umetnikovega opusa vztraja, da je to najverjetneje Lisa del Giocondo. Foto:
Strokovnjake še vedno zaposluje ugotavljanje, kdo je portretiranka na najslavnejši Leonardovi sliki. Priznani poznavalec umetnikovega opusa vztraja, da je to najverjetneje Lisa del Giocondo. Foto:
Mona Lisa
Umetnostna zgodovinarka Carla Glori domneva, da je bil to pogled, kakršnega je imel Leonardo da Vinci z okna gradu nad krajem Bobbio.
Bobbio
Bobbio je majhno mesto v Emilii-Romagni, ki je v času renesanse sodilo pod milanskega vojvodo Ludovica Sforza.

Gre za najnovejša spoznanja italijanske umetnostne zgodovinarke Carle Glori, ki je v mostu in odseku ceste, ki je naslikana za ramo Mona Lize, prepoznala severnoitalijansko mesto Bobbio. Doslej je veljalo, da detajla ne slonita na dejanski lokaciji, Carla Glori pa trdi, da njene domneve podpirajo numerične kode, pred kratkim odkrite na platnu. "Tu lahko najdemo zavito cesto, pa tudi most z arkadami, ki bi ju da Vinci lahko videl skozi okno mestnega gradu," pojasnjuje Glorijeva, ki bo svoja najnovejša odkritja v renesančni umetnosti letos objavila v knjigi, poroča The Guardian.

Identiteta portretiranke jim še vedno ne da miru
Do domnevnih ugotovitev naj bi prišla med raziskovanjem teorije, ali gre za portret Biance Giovanne Sforza, hčerke milanskega vojvode Ludovica Sforza, in ne Lise del Giocondo, kot večinoma navajajo umetnostnozgodovinska dela. Kraj Bobbio je takrat sodil pod okrilje milanskega vojvode in takratni 'uomo universale' bi lahko tam obiskal slavno knjižnico, v katero so pogosto zahajali številni drugi umetniki ter znanstveniki Ludovicovega dvora.
Bobbio, majhno srednjeveško mesto, katerega opatija je bila navdih za roman Ime rože Umberta Eca, leži v dolini Trebbie, ki jo je Ernest Hemingway nekoč opisal kot najlepšo na svetu.
Skrivnostna števila, ki se jim pripisuje preveč pomena
Lani je skupina italijanskih raziskovalcev trdila, da je da Vinci pod most zapisal število 72, kar Glorijeva razume kot 1472, leto, ko je bil most skoraj porušen v poplavah, preden so ga zgradili. Vodja raziskav Silvano Vinceti pa je prepričan, da se število prikrito nanaša na Leonardove mistične teorije, s katerimi se je srečal v Firencah. "Tukaj ni kod Dana Browna, zgolj sporočila, ki razkrivajo določeno mišljenje," pravi in dodaja, da sta sedem in dve pomembni števili v kabali.
Vincetijeva skupina se še vedno ukvarja z domnevnimi portretirankami, ki bi lahko sedele Leonardu da Vinciju pri slikanju slavnega dela. O tem, da bi bila to Bianca Giovanna Sforza, pravzaprav dvomijo, saj je umrla, ko je bila stara 15 let, portretiranka pa je stara vsaj 22 let. Glorijeva pa pravi, da bi ji Leonardo lahko postaral obraz Sforze skozi leta, da bi po očetovem padcu tako prikril njeno pravo identiteto.
Skeptičen pa je znan poznavalec Leonardove umetnosti Martin Kemp, ki pravi, da ga te teorije ne prepričajo. "Skoraj brez dvoma gre za portret Lise del Giocondo, pa čeprav je to še tako neromantično in neskrivnostno," pravi in dodaja, da dvomi tudi o domnevi, da so na sliki detajli kraja Bobbio. "Leonardo je upodobil arhetipsko pokrajino, ki temelji na njegovem poznavanju Zemlje."