Santiago Calatrava je prvotno predvideni proračun za most presegel za štirikrat in Benetkam zgradil most, ki večino preprosto moti. Foto: EPA
Santiago Calatrava je prvotno predvideni proračun za most presegel za štirikrat in Benetkam zgradil most, ki večino preprosto moti. Foto: EPA
Santiago Calatrava: novi most čez Canal Grande
Most Santiaga Calatrave opisujejo kot snop svetlobe in ravno svetloba oziroma nenavadna igra svetlobe na steklenem in kamnitem mostu naj bi bila kriva za številne padce. Ljudje preprosto ne vidijo, kje se stopnica začne ali konča. Foto: EPA
Santiago Calatrava
Santiago Calatrava je seveda zadovoljen. Morda o Benečanov res ne more pričakovati novega naročila, zagotovo pa je zanj dobro že to, da se o njem veliko govori in piše. Prav zaradi beneškega mostu njegovo ime danes pozna precej več ljudi kot pred letom dni. Foto: EPA

Krive so stopnice. Te so menda zelo neenakomerne, poleg tega pa menjavanje steklenih in kamnitih pasov ustvarja neke vrste optično prevaro, zaradi katere nepozorni človek hitro zgreši stopnico. In pade. Padlo jih je od odprtja mostu 11. septembra že mnogo, deset pa jih je celo potrebovalo nujno zdravniško pomoč. Tako so se poleg očitkov glede neupoštevanja geniusa loci na španskega arhitekta Santiaga Calatravo zgrnili še očitki, da želi s svojimi izdelki le utrjevati sloves vizionarskega arhitekta, za funkcionalnost pa da mu je malo mar.

Kazen za zasanjane turiste
Beneški mestni svet je tako na Calatravo že naslovil pismo, v katerem prosi za predloge za popravke mostu. Obenem pa je mestna oblast izključila možnost zaprtja mostu. Po poročanju časopisa Guardian je Salvatore Vento, vodja javnih del v Benetkah, sporočil, da mesto vendar načrtuje neke vrste signalni sistem za nepozorne in zasanjane turiste. Nepozornost in zasanjanost naj bi bili glavna razloga za nesreče tudi po mnenju beneškega zdravnika Paola Pennarellija.

Ta je dejal, da novi most nikakor ni edino prizorišče nesrečnih padcev in zvinov nog. Ti so običajno posledica tega, da turisti raje, kot da bi pozornost posvečali za Benetke značilnim vijugavim in stopničavim potem, zrejo v prelepe stavbe ali občudujejo razgled. In ta je z mostu, ki povezuje železniško in avtobusno postajo, zares prelep. Zato pa je tudi padcev na njem mnogo.

Popravki bodo most le še podražili
Če bo mesto vztrajalo pri tem, da je most treba popraviti, se bodo stroški za postavitev mostu, ki so že do zdaj za štirikrat presegli prvotno predvideno vsoto (most naj bi stal 20 milijonov evrov, čeprav mestni svet vztraja, da je resnična cena 'le' 10 milijonov), še povečali. Vsem težavam navkljub pa beneški župan vztraja, da je prvi most, ki so ga v zadnjih 70 letih zgradili v Benetkah, najpomembnejši arhitekturni dosežek v Benetkah v zadnjih desetletjih. 94 metrov dolgi snop svetlobe, kot so ga poimenovali in katerega odprtje je s svojo prisotnostjo počastil sam predsednik italijanske republike Napolitano, pa je po sodbah številnih nepotreben in tudi estetsko neustrezen; posebej njegovi materiali se nikakor ne vklapljajo v lokalni značaj Benetk.

Polona Balantič