Umetnik je prepričan, da gre v umetnosti le še za spektakel, saj s sliko, z umetnostjo, to nima povezave. Poleg tega se je na splošno negativno opredelil tudi do aktualne (nemške) muzejske politike, saj meni, da je v muzejih že tako ali tako preveč umetnosti, obstaja pa tudi nenehna potreba po polnjenju novih prostorov. Foto: EPA
Umetnik je prepričan, da gre v umetnosti le še za spektakel, saj s sliko, z umetnostjo, to nima povezave. Poleg tega se je na splošno negativno opredelil tudi do aktualne (nemške) muzejske politike, saj meni, da je v muzejih že tako ali tako preveč umetnosti, obstaja pa tudi nenehna potreba po polnjenju novih prostorov. Foto: EPA

Če je slika vredna milijone, si jo ljudje ogledujejo zato, ker je draga.

Gerhard Richter

Po njegovem je zastrašujoče, da njegove slike in celo razglednice z njegovim podpisom na trgu dosegajo astronomske zneske. "Zastrašujoč razvoj," je to stanje za nemški časopis Die Zeit opisal 83-letni umetnik.

V nebo leteče cene, ki jih dosegajo njegove stvaritve, so po njegovem mnenju dokaz tega, "kako absurdno se je razvil umetnostni trg". Pravi, da to nima zveze z njegovim delom. "To je čisti kult osebnosti."


"Ni pomembno, kje visi Mona Liza"

Ob tem se je spet kritično dotaknil predloga nemškega zakona, ki predpostavlja omejitev izvoza nemških umetnin iz tamkajšnjih muzejev. Zvezna vlada namreč tako želi zaščititi nemško kulturno dediščino.

Po Richterjevem mnenju s tem posegajo v posameznikovo svobodo, saj meni, da nihče nima pravice, da mu predpisuje, kaj naj počne s svojimi slikami. Poudaril je, da nikakor nima namena svojih slik kazati kakšni komisiji in je prositi za mnenje, ali bi jih lahko prodal, poroča nemška tiskovna agencija DPA.

Za Die Zeit je Richter dodal še, da je ideja, "da želi nekdo nekaj ohraniti, sicer lepa, ampak po drugi strani povsem zastarela". Dodal je še, da je povsem vseeno, ali "Mona Liza visi v Parizu ali Rimu, bistveno je, da jo lahko vidimo in da se jo ohrani".

Če je slika vredna milijone, si jo ljudje ogledujejo zato, ker je draga.

Gerhard Richter