V filmu nastopajo številna znana imena iz slovenskega glasbenega sveta: Zoran Predin, Tomaž Domicelj, Dragan Bulič, Andrej Karoli, Jure Longyka, Igor Vidmar, Gregor Tomc, Jože Vogrinc, Tokac, N'toko, Jani Hace, Žarko Pak, Igor Bašin. Razstava in knjiga sta vsebinsko še širši in bogatejši, saj zajemata skoraj vse, kar je bilo najti o dogajanju na novomeški glasbeni sceni. Foto: novo mesto glasbe
V filmu nastopajo številna znana imena iz slovenskega glasbenega sveta: Zoran Predin, Tomaž Domicelj, Dragan Bulič, Andrej Karoli, Jure Longyka, Igor Vidmar, Gregor Tomc, Jože Vogrinc, Tokac, N'toko, Jani Hace, Žarko Pak, Igor Bašin. Razstava in knjiga sta vsebinsko še širši in bogatejši, saj zajemata skoraj vse, kar je bilo najti o dogajanju na novomeški glasbeni sceni. Foto: novo mesto glasbe
false
Celoten raziskovalni projekt je Mitja Sočič pomenljivo zapisal z malo začetnico - novo mesto glasbe. Knjigo, razstavo in dokumentarni film je pripravljal štiri leta, v sodelovanju z Dolenjskim muzejem Novo mesto, Vesnik filmom, Kulturnim centrom Janeza Trdine in RTV Slovenija. Foto: novo mesto glasbe

Mitja Sočič, avtor knjige, razstave in scenarist ter režiser dokumentarnega filma je projekt novo mesto glasbe pripravljal štiri leta; raziskoval razvoj popularne in rokglasbe od konca druge svetovne vojne dalje, zbiral gradivo in pripravljal vse tri končne oblike predstavitve zgodovine novomeške popularne glasbe z dvojnim pomenom naslova, zapisanega z malo začetnico - novo mesto glasbe.
Vsak izmed treh končnih izdelkov projekta ima svojo pot obravnave lokalne popularne glasbe, povezuje pa jih skupna želja, da dogajanje okoli "himne" novomeškega popularnoglasbenega življenja Grem domov v Novo mesto ponesejo prek meja Novega mesta, pravi Sočič.
Novomeško glasbeno življenje je pogojeno s specifičnimi lokalnimi pogoji
In kaj je bilo pri novomeških glasbenih skupinah tako značilno "novomeškega", da jih je bilo vredno obravnavati ločeno od preostalega slovenskega prostora? Na to vprašanje, ki ga je avtorju postavil eden izmed intervjuvancev, Sočič odgovarja tudi v knjigi. Lokalni novomeški prostor, tako kot tudi kateri koli drug, zaznamujejo specifični pogoji produkcije, distribucije in potrošnje popularne glasbe, ki vplivajo na tamkajšnje življenje. Morda Novo mesto predstavlja majhen geografski prostor, a ta nosi precejšnjo zgodovinsko, simbolno in svojstveno glasbeno tradicijo, ki na globalnem glasbenem zemljevidu predstavlja svojevrstno novo mesto glasbe.
Ob tem Sočič razpoznava tudi razlike med zgodnejšimi obdobji popularne glasbe, ko so slovenske glasbene skupine sprejemale in sprva predvsem posnemale glasbenike iz praviloma angloameriškega glasbenega sveta, pri tem posnemanju in širjenju ter kreativnem prisvajanju pa so se glasbene forme zaradi lokalnih pogojev spreminjale in privzemale drugačne pomene od izvirnih. Danes je popularna glasba v večji meri izpostavljena vplivom globalizacije, ki deluje s poenotenjem glasbenih oblik ne glede na okolje.
Dokumentarni film bo premierno prikazan danes ob 18. uri v Kulturnem centru Janeza Trdine, ob 20. uri pa bo Dragan Bulič odprl razstavo v Dolenjskem muzeju Novo mesto, kjer bodo predstavili tudi knjigo.
Ustvarjalci, spremljevalci, arhivski materiali
V filmu je je Sočič zaobjel ustvarjalnost vseh ključnih imen novomeške pop- in rockscene. V prvem tovrstnem pregledu lokalnega glasbenega značaja so se znašli Moveknowledgment, Rudolfovo, Dan D, Društvo mrtvih pesnikov, D' in Ž' Kovači, Bacili ter številni drugi, ki so v zadnjih petih desetletjih dajali Novemu mestu svojski utrip. Nekatere izmed teh lahko spoznamo tudi prek odlomkov redko videnih posnetkov njihovih zgodnjih nastopov. O glasbeni sceni Novega mesta v filmu med drugim spregovorijo Gregor Tomc, Jože Vogrinc, Tomaž Domicelj, Dragan Bulič, Zoran Predin, Andrej Karoli in Žare Pak.
Še več vsebin ponujata razstava in knjiga, ki je izšla v založništvu Dolenjskega muzeja Novo mesto in predstavlja prvi tovrstni publicistični izdelek, ki v središče postavlja tamkajšnjo popularno kulturo na splošno. Na razstavo in v knjigo je Sočič vključil različna gradiva - članke, plakate, fotografije, videoposnetke -, ki jih je o novomeški glasbeni sceni našel v arhivih.