Srečanja skupine G8 vedno spremljajo protesti, zato so zanimiva tudi za filmske ustvarjalce. Foto: EPA
Srečanja skupine G8 vedno spremljajo protesti, zato so zanimiva tudi za filmske ustvarjalce. Foto: EPA
V videoprojekciji Samo najbolj prilagodljivi preživijo se pripravljajo na odhod v nemirni Irak. Foto: EPA

V ljubljanski Moderni galeriji so potekale razprava in tri videoprojekcije, ki jih je v okviru platforme art-e-conomy pripravil Marko Stamenković, kurator in kritik iz Beograda. Art-e-conomy je mednarodna interdisciplinarna raziskava in izobraževalno-delovna platforma, ustanovljena z namenom ponovno razmisliti ideje, ki stojijo za ekonomijo umetnosti in na presečišču kulturnih, gospodarskih in poslovnih razmer v procesih globalizacije. Izhaja iz pomanjkanja natančne in izoblikovane razprave o prepletu umetnosti in ekonomije. To Stamenković razume kot značilnost srbskega in južnega vzhodnoevropskega kulturno-političnega prostora.

Videprojekcije začenja zgodba o skupini G8
Cicero Egli iz Ženeve je leta 2003 posnel Območje zbliževanja, 80-minutni DVD, ki pod drobnogled vzame srečanje skupine G8 v Evianu v Franciji junija 2003. Območje zbliževanja pokaže tudi ulice Ženeve, neodvisni medijski center in Zborovanje intervencijskih umetnosti SolA/Summit of Interventionist Art/. Podobe iz videa so podkrepljene z izjavami, analizami ter refleksijami o politični umetnosti in kritično ozaveščeni kulturni produkciji.

Ko ti nad glavo leta helikopter ...
Dunajčan Oliver Ressler se predstavlja s 23-minutno videoprojekcijo Samo najbolj prilagodljivi preživijo, ki temelji na posnetku petdnevnega tečaja Surviving Hostile Regions (Preživeti na sovražnih področjih), ki je potekal januarja 2006 v Walesu. Inštruktorji tečaja so nekdanji člani britanskih varnostnih sil, udeleženci pa poslovneži, ki se pripravljajo na delo v Iraku in drugih nevarnih območjih po svetu, vladni predstavniki in novinarji.

Kako premagati kolonializem?
Tretja videoprojekcija z naslovom Kolonija je nastala leta 2006 v Amsterdamu. Film odpira nekatera bistvena vprašanja - je kolonializem sploh mogoče premagati, ne da bi se pri tem izognili neokolonializmu?

V Moderno galerijo iz Beograda
30-letni Marko Stamenković je umetnostni zgodovinar, kritik in kurator, ki živi in ustvarja v Beogradu. Diplomiral je iz umetnostne zgodovine na Filozofski fakulteti v Beogradu ter ima magisterij iz kulturne politike in kulturnega menedžmenta. V raziskavah se ukvarja z interdisciplinarnimi analizami sodobne vizualne umetnosti in teorije, z umetnostnim menedžmentom in estetskimi dimenzijami globalnih gospodarskih in političnih sprememb.