Sandro Botticelli, ki se je v resnici pisal Alessandro Filipepi, je s 25 leti že postal samostojen mojster. Najbolj so njegov ugled povečale tri velike freske, ki jih je na povabilo papeža Siksta VI. naslikal v Sikstinski kapeli. Foto: Kupferstich-Kabinett
Sandro Botticelli, ki se je v resnici pisal Alessandro Filipepi, je s 25 leti že postal samostojen mojster. Najbolj so njegov ugled povečale tri velike freske, ki jih je na povabilo papeža Siksta VI. naslikal v Sikstinski kapeli. Foto: Kupferstich-Kabinett
Botticelli: Rojstvo Venere

Zbirka slik in grafik muzeja The Kupferstich-Kabinett v Dresdnu je, že preden so se zavedali skrite dragocenosti v svojih arhivih, veljala za eno najpomembnejših na svetu. Sliko Kopf eines Knaben, ki je nastala nekje med letoma 1478 in 1480, so imeli umetnostni zgodovinarji v čislih že od 18. stoletja, ko je prišla v last muzeja. Po več letih se je zdaj v Firencah končal raziskovalni projekt, ki je potrdil domnevo, da je dečka narisal nihče drug kot renesančni mojster Botticelli (1445-1510).

Brisanje prahu s starih slik
Muzej Kupferstich-Kabinett se lahko pohvali z reprezentativno zbirko italijanskih poznogotskih in renesančnih risb. Ker dela brez jasnih programskih vodil zbirajo že več stoletij, imajo kar nekaj kosov nejasnega porekla, označenih z "Alter Bestand" (star inventar), kar pomeni, da so v njihovo last prišli pred letom 1764. Med njimi je bila največ pozornosti vedno deležna Glava dečka, v kateri je podobnosti z Botticellijevim slogom našel zgodovinar Lorenza Melli. Ekipa raziskovalcev je uvrstila še enega dečka: Flöte spielender Knabe (Deček s piščaljo) naj bi bil delo Lorenza Coste iz Ferrare.

Posebno razstavo z novimi-starimi deli v Dresdnu načrtujejo za leto 2008, posodobljeni katalog njihove zbirke pa bo nastal še prej.