S svojim delom si je Riboud vedno prizadeval prikazati zgodbo obeh strani, saj je, kot sam pravi, treba jajce pogledati z obeh strani. Foto: http://www.marcriboud.com/
S svojim delom si je Riboud vedno prizadeval prikazati zgodbo obeh strani, saj je, kot sam pravi, treba jajce pogledati z obeh strani. Foto: http://www.marcriboud.com/
Njegova verjetno najbolj znana slika je nastala med demonstracijami proti vietnamski vojni. Foto: http://www.marcriboud.com/

85-letnik, ki je verjetno najbolj znan po fotografiji dekleta Jane Rose Kasmir iz leta 1967, ki z rožo v roki stoji pred vrsto vojakov, ki so mirili demonstrante proti vojni v Vietnamu, bo za svoje delo 16. aprila v Cannesu prejel nagrado, imenovano Sony World Photography Awards.

Življenje kot večno potovanje
S fotografijo se je Riboud srečal v svojih najstniških letih, ko je z očetovim Kodakom posnel prve fotografije, a se je vseeno odločil za študij strojništva. Ko pa je srečal Henrija Cartier-Bressona in Roberta Capo, ustanovitelja agencije Magnum, ki se ji je leta 1953 pridružil, je njegovo življenje zaznamovala fotografska kamera.

Med drugim je bil fotoreporter v Vietnamu v letih 1968 in 1969, pokrival je Sovjetsko zvezo v 60. letih prejšnjega stoletja in alžirski boj za neodvisnost od Francije. Sprva pa ga je Capa poslal v London, kjer naj bi se naučil angleščine in se spoznal z dekleti, med letoma 1955 in 1957 pa je potoval po Indiji in Kitajski.

Ne, hvala, National Geografic
Sam zase je nekoč rekel, da je plašna osebnost, ki je v mladosti iskala mir pred bučnim okoljem doma s pomočjo fotografskega objektiva. Ljubezen do pustolovščin se je v njem zbudila med II. svetovno vojno, ko je sodeloval s francoskimi odporniki, sam pa je povedal, da so mu prav te izkušnje prinesle lastno neodvisnost. "Tudi, ko sem delal za Magnum, sem zavrnil nalogo, zelo pomembno nalogo, zato ker je bila za National Geographic, ker se mi je zdela preveč toga in profesionalna. Na Magnumu so mislili, da sem nor."

L. Š.