Že tretji teden zapored vam predstavljamo peterico "koronaselfijev", približno minuto dolgih posnetkov, pri katerih so imeli umetniki proste roke, da upodobijo svoje doživljanje negotovega časa. Na dno smo dodali še "premiero", ki jo lahko tukaj vidite prvič.
"Dost' mam računalnika in ždenja v malem stanovanju," se je zadnji aprilski dan pridušal stripar Ciril Horjak, ki ga poznamo tudi kot Dr. Horowitza. Karanteno je preživel delovno. Ker so "poleg korone na svetu še druge pomembne teme", se je v tem obdobju med drugim posvečal stripu, ki je obeležil dan svobode medijev. V stripovskega superjunaka je prelevil pisatelja in časnikarja iz 19. stoletja, Frana Levstika, ki v njegovi interpretaciji pove nekaj krepkih o pomenu kvalitetnega novinarstva za današnji čas.
Irena Pivka in Brane Zorman iz Slovenskega zavoda za procesiranje sodobne umetnosti CONA sta svoj koronaselfi posnela na ljubljanskem Barju, njunem delovnem okolju v času epidemije. Irena Pivka je vsiljene okoliščine vzela za "podarjen čas" in v njih razbrala zelo dragoceno obdobje. "Sprehodi in poslušanje okolice v izpraznjenih prostorih, ki so postali tako blizu, je zame nekakšna tolažba za ta čas."
Slikar Silvester Plotajs Sicoe, ki je na domači likovni sceni prisoten od konca osemdesetih, je čas preživljal v ateljeju v Švicariji in se pripravljal na razstavo v Novigradu na Hrvaškem, ki se je odprla 18. julija. Razkril je, da so vladni ukrepi vplivali na njegovo izbiro tematike za najnovejše stvaritve.
Scenarist, igralec in režiser Luka Marčetič, ki se je v slovenskem prostoru uveljavil z gverilsko produkcijo, je izziv koronaselfija seveda izkoristil za kratki film. V enominutnem filmu je na duhovit način dokumentiral duhamorno monotonijo, ki smo jo v tednih ostajanja doma občutili vsi. Hladilnik, televizija, strmenje skozi okno, apatični poskusi telovadbe, večerno sesutje v posteljo. In naslednji dan spet vse znova.
Pesnik in pisatelj Matjaž Pikalo je delil utrinek svojega dneva v osami. S kamero se sprehodi skozi dve blokovski stanovanji, ki ju zaznamuje poklon Pikalovi filmski karieri, plakata za filma Nika in Rdeča raketa. Pogled se ustavi na Dekameronu, kultni slovenski nadaljevanki iz sedemdesetih, v kateri so največji slovenski igralci tistega časa oživili Boccaccieve satirične zgodbe, postavljene v čas karantene in izogibanja epidemiji kuge.
Peterici koronaselfijev, ki ste jih lahko v prejšnjih mesecih ujeli na TV Slovenija, vsakokrat dodamo še eno čisto svežo objavo. Ta teden je to režiser in scenarist Boris Palčič, ki kamere za koronaselfi ni obrnil proti sebi. Namesto tega je posnel enominuten film, ki z enim statičnim prizorom in zvokom povzame tesnobno razpoloženje zadnjih mesecev: smeh otrok na šolskem hodniku postopoma zamenja zvok siren.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje