Četrtkov termin radijske igre na programu Ars prinaša premiero nove radijske igre režiserke Špele Kravogel z naslovom Pot domov, ki je nastala po dramskem besedilu slovenskega avtorja Mihe Mazzinija, radijsko priredbo pa je pripravila dramaturginja Ana Lorger.
Kalvarija starejšega dementnega gospoda, ki se zatakne na letališču in ve le to, da si želi v Slovenijo k hčerki, kot vodilni motiv povezuje pesem 'O mia bella, Madonnina', ki ni le starčev notranji spomin, temveč postaja čustveno nabita metafora za njegovo nikoli več najdeno hčerko.
Simbolna in intuitivna pot domov protagonista Aloisa – interpretiral ga je Boris Cavazza – se v duhu hladnega in nečloveškega birokratskega aparata razrašča v grenko prevpraševanje o človečnosti in empatiji do sočloveka. Radijska igra, ki so jo v Uredništvu igranega programa ustvarili ob 60-letnici programa Ars, pa je še pred svojo premiero na radijskih valovih prejela nominacijo v dramski kategoriji 26. mednarodnega festivala Prix Marulić.
Pot domov so poleg režiserke Špele Kravogel ustvarjali še dramaturginja Vilma Štritof, tonski mojster Matjaž Miklič, in glasbena oblikovalka Darja Hlavka Godina; številčno igralsko zasedbo pa so poleg Borisa Cavazze sestavljali dramske igralke in igralci Sebastian Cavazza, Jernej Gašperin, Matej Puc, Gregor Čušin, Maša Derganc, Maja Končar, Uroš Smolej, Saša Tabaković in Branko Jordan.
Zaključek trilogije Driada in radijska igra ob svetovnem dnevu poezije
V ponedeljek – na predvečer pomladi – bo radijska igra Velikan v režiji Rosande Sajko sklenila radijsko pesnitev Driada, ki so ji poslušalci programa Ars lahko prisluhnili ob marčevskih ponedeljkih. Dogajanje sklepnega dela je postavljeno na Golovec in posega nazaj v zgodovinske in celo predzgodovinske čase, vse do ljudi iz kamene dobe, ki so nekoč prebivali v ljubljanski kotlini. Zdi se, da je pesnik in dramatik Gregor Strniša v tretjem delu svojega besedila z ljubeznivim humorjem strnil svoj pogled na svet in drobnega človeka v njem.
Gozdna vila Driada pa ne slavi le prihoda pomladi, temveč besedilo s svojim pesniškim tkivom naznanja tudi svetovni dan poezije 21. marca, ki ga obeležuje torkov termin radijske igre na Prvem. Radijski kabaret Stoli je delo pesnika Ervina Fritza, ki je bil za svojo pesniško zbirko Okruški sveta leta 1979 ovenčan z nagrado Prešernovega sklada, leta 2006 pa je za pesniško zbirko Ogrlica iz rad prejel Veronikino nagrado. V satiričnem kabaretu se avtor predstavlja s svojim značilnim pesniškim izrazom, v katerem se venomer prepletata kritičen odnos do sveta in veselje do življenja. Ti dve značilnosti svoje poetike je Fritz aktualiziral tako, da je spletel poetično in zabavno satirično mrežo konfliktov med človekom in zapletenim svetom. Fritzovo poezijo je za radijski kabaret uglasbil Urban Koder.
Kratka radijska igra v lovljenju trenutka
Ekate pekate, cuker kafe; fibe fabe domine; ektum pektum kufr štuc; kvinte kvante fingo puc! Slovenska ljudska izštevanka je le ena izmed mnogih otroških in ljudskih izštevank, ki so jih režiser Aleš Jan, glasbena oblikovalka Jasna Vidakovič in dramaturg Goran Schmidt zbrali v humorni igri Enci benci. V sobotnem terminu kratke radijske igre na Programu Ars lahko poslušalke in poslušalci prisluhnejo dokumentarnim posnetkom javnih nastopov otroških in mladinskih pevskih zborov ter etnografske posnetke izštevank iz različnih predelov Slovenije, predvsem iz zamejske Rezije. Enci benci tako odkriva razlike med starimi ljudskimi izštevankami in njihovimi sodobnimi izpeljankami, nastalimi pod vplivom množičnih medijev, hkrati pa jih tudi povezuje v pisano polifonično sliko tovrstne slovenske ljudske ustvarjalnosti. K ljudski motiviki pa se nemalokrat ozira tudi plodovit slovenski ustvarjalec Feri Lainšček, ki je avtor sredne kratke radijske igre: Radiofonski umor zvočno slika kompleksno dogajanje v človeku s preganjavico, hkrati pa tudi raziskuje zvočni medij in njegove zmožnosti.
Mali bober na festivalu Poslušati skupaj
V nedeljskem pomladnem jutru bodo mlade poslušalke in poslušalci v okviru prvega vseslovenskega Festivala radijske igre za dojenčke in malčke Poslušati skupaj prisluhnili radijski igri za otroke z naslovom Mali bober in odmev. Festival, ki ga Radio Slovenija organizira v okviru triletnega mednarodnega projekta B-Air in ob 60. letnici delovanja 3. programa Radia Slovenija – programa Ars, se pričenja prav v nedeljo, 26. marca, zaključil pa se bo v torek, 28. marca, v Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana. Zgodbico – najmlajši jo morda poznajo iz istoimenske slikanice – o malem bobru, ki je bil sprva osamljen, potem pa je našel čudovite prijatelje, je napisala Amy MacDonald, režirala pa jo je Irena Glonar, ki je kar štiri desetletja ustvarjala v Uredništvu igranega programa. Na svoji ustvarjalni poti, ki jo je zaznamovalo 270 režij radijskih iger, je posebno pozornost posvečala radijskim igram za otroke - rada je delala z otroškimi igralci, vedno pa je skrbela, da so besedilo, glasba in šumi v sozvočju in v tempu, ki mu otrok lahko sledi. Poslušalke in poslušalci bodo lahko v okviru festivala Poslušati skupaj prisluhnili pogovoru z Ireno Glonar in tonskim mojstrom igre Mali bober in odmev Juretom Culibergom: na sporedu bo v nedeljo ob 11.05 na programu Ars, tema pa bo seveda radijska igra za otroke in vse njene razsežnosti. Festival Poslušati skupaj pa sicer ponuja mnogo zanimivih umetniških in strokovnih besedil – podrobnejši program in informacije so na voljo na tej spletni strani.
Poslušalke in poslušalci lahko predvajanim radijskim igram prisluhnejo tudi v podkastih radijske igre na spletnih straneh Prvega in Arsa ter na portalu RTV 365.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje