Radijska igra: Zaprta vrata, zvočni spomin in zgodovinska alegorija
Teden, ki napoveduje slavnostno decembrsko vzdušje, se bo začel praznično: že v ponedeljek bo na sporedu prva od treh premier tedna, in sicer radijska izvedba dramskega besedila Zaprta vrata francoskega eksistencialista Jeana Paula Sartra. V radijski igri, ki jo je režiral Klemen Markovčič, bodo nastopili Nina Valič (Ines), Matija Vastl (Garcin), Saša Pavlin Stošić (Estelle) in Matija Rozman (sobar), izvirno glasbo za igro pa je ustvaril Duo Silence (Boris Benko in Primož Hladnik). Performativni okvir igre je razširjen s faktografskimi podatki učne snovi, s čimer nagovarja predvsem mlade poslušalke in poslušalce, ki bodo o Sartrovi enodejanki spomladi pisali na maturitetnem eseju. Sicer pa drama o živo zaprtih in nespečih, ki so si pekel predstavljali povsem drugače, kot se ta kaže v njihovi realnosti, lušči izvorne ideje sodobnega pekla tistih, ki ne priznavajo svoje odgovornosti – pa tudi ne svobode. Igra bo premierno izvedena v živo ob 19.30 v dvorani Alme Karlin v Cankarjevem domu v Ljubljani, ob 22.05 pa bo predvajana še v terminu radijske igre na programu Ars.
Četrtkov termin radijske igre na programu Ars pa bo zaznamovan s spomini – in zvoki. Na sporedu bo premiera dokumentarne radijske igre avtorice Nikolete Dojčinović z naslovom Zvoki in spomini: Biseri, čarovnice in druge zgodbe v režiji Vesne Perić in prevodu Tanje Bulajić. Igra je nastala v produkciji Radia Beograd Radio-televizije Srbija v okviru projekta B-AIR: Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine, ki ga sofinancira program Ustvarjalna Evropa; koordinatorka projekta B-AIR za Radio-televizijo Srbija je avtorica besedila Nikoleta Dojčinović. Dokumentarna radijska igra prevprašuje zgodnji zvočni spomin starejše populacije: kako se spominjajo zvokov otroštva in mladosti? V igri se zvrsti kar nekaj vsakdanjih, a z vidika sodelujočih zelo intimnih zvokov: škripanje vrat, šum trave, glasba harmonike, žabje regljanje in še mnogo več … Tonski mojster je bil Milan Filipović, v slovenski jezik pa so igro sinhronizirali dramski igralke in igralci Željko Hrs, Jožica Avbelj, Aleš Valič, Matjaž Romih, Lotos Vincenc Šparovec, Polona Juh, Vesna Jevnikar in Blaž Šef. Igra o zvočnem spominu bo na sporedu v četrtek ob 22.05 na programu Ars.
Na Prvem programu bo v torek na sporedu radijska igra Kmetič in smrt – izvorno dialoško besedilo je leta 1401 napisal nemški rektor iz Žatca Johannes von Saaz, arhaično obarvan prevod iz nemščine pa je pripravila Tanja Viher. Srednjeveško besedilo je polno alegorij in poosebljanj ter korespondira s srednjeevropsko kulturo 15. stoletja, ki je povezana predvsem z začetkom zapisovanja z versko tradicijo povezanih obredov, pridig in legend. Literarna kompozicija velja za mojstrovino zgodnjega literarnega humanizma, ki izhaja iz tradicije poetsko-filozofskih disputov. Radijsko igro je režirala Barbara Hieng Samobor, interpretirali pa so jo Uroš Smolej (Kmetič), Janja Majzelj (Smrt) in Karel Brišnik (Božji glas).
Kratka radijska igra: Pogledi in Vlaki
Kdo je poleg jeznih zakoncev še ves čas prisoten ob zakonskih prepirih? To dilemo na tragikomičen način razkriva kratka radijska igra Pogled psa, ki bo na sporedu v sredo ob 13.05 na programu Ars. Avtorica igre je Cvetka Bevc, ki v svojem radijskem delu prevprašuje zakonski odnos med ostarelo neuspešno igralko in njenim možem industrialcem – Norberta je interpretiral Slavko Cerjak, Viktorijo pa Marinka Štern. Izkaže se, da je edini poslušalec njunih vsakdanjih prepirljivih trkov njun pes. Igro je leta 2006 režiral Gregor Tozon.
Poslušalke in poslušalci sobotnega termina kratke radijske igre ob 22.40 na Prvem programu pa bodo lahko prisluhnili radijski priredbi kratke zgodbe Vlaki, ki je del avtobiografskega romana Otroštvo Mihe Mazzinija. V kratki radijski igri, ki jo je za radio priredila režiserka igre Špela Kravogel, se trije odrasli sinovi (Primož Pirnat, Milan Štefe, Matej Puc) in hčerka (Jana Zupančič) sestanejo v hiši poleg železniške proge, kjer hčerka prebiva in ves svoj čas posveča bolni in ostareli materi. Izmučena bi rada preložila skrb na svoje brate. V absurdnem, tragikomičnem tonu se jakost in intenzivnost njihovega pogovora prilagajata voznemu redu vlakov, saj si lahko dajo duška le takrat, ko jih mati zaradi hrupa ne more slišati. Bodo bratje prisluhnili svoji sorojenki?
Radijska igra za otroke: Premiera V vesolju
Mladi poslušalke in poslušalci bodo v nedeljo ob 8.05 prisluhnili novi zvočni igri s posebnim sporočilom: radijska igra za otroke V vesolju je namreč namenjena hospitaliziranim otrokom, ki morajo opraviti magnetno resonanco. Ker je ta pregled ne le najmlajšim, temveč tudi odraslim mnogokrat stresen in neprijeten, je namen igre na veder način predstaviti postopek magnetne resonance ter male pacientke in paciente opolnomočiti in podpreti pred preiskavo. Besedilo nove radijske igre za otroke je napisala pisateljica Nina Kokelj v sodelovanju z režiserko igre Ano Krauthaker, skladateljem in izvajalcem glasbe Goranom Krmacem ter specialistko klinične psihologije in psihoterapevtko dr. Ivano Kreft Hausmeister. Igro V vesolju so interpretirali Mark Vidrih Kolar, Luiza Rakovec, Ana Urbanc, Lotos Vincenc Šparovec in Igor Velše, tonska mojstrica je bila Sonja Strenar, fonetičarka pa Mateja Juričan. Nedeljska radijska igra za otroke je plod sodelovanja Uredništva igranega programa Radia Slovenija in Pediatrične klinike UKC Ljubljana, tudi ta pa je nastala v okviru projekta B-AIR – Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine, ki ga sofinancirata program Ustvarjalna Evropa Evropske Unije in Ministrstvo za kulturo RS.
Poslušalke in poslušalci lahko predvajanim radijskim igram prisluhnejo tudi v podkastih radijske igre na spletnih straneh Prvega in Arsa ter na portalu RTV 365.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje