

Eno najbolj prepoznavnih in obleganih spomenikov Rima - Vodnjak štirih rek na trgu Navona, delo baročnega kiparja Gianlorenza Berninija - je po dveh letih del in 622 tisoč evrih, ki so bili za to potrebni, naposled obnovljeno. V petek so umaknili še zadnje zidarske odre in v vodnjak, s katerim se je šest tisoč ur ukvarjala ekipa osemnajstih restavratorjev, spet spustili vodo.
Ne tako zelo nedolžni golobi
Z Berninijeve fontane so med drugim odstranili tudi vse nečistoče, ki so se v letih od zadnje restavracije - ta je bila l. 1975 - nabrale na marmorju, da trdovratnih golobjih iztrebkov niti ne omenjamo. Zdaj je zato precej lažje z golim očesom razločiti detajle, ki so se prej v počrnelem kamnu izgubljali: rastlinske vitice, razne živali in seveda kača, ki krona vrhnji del kipa.
Vodnjak je po novem "oborožen" tudi z elektrostatičnim sistemom, ki odganja golobe, kakršnega pri nekaterih drugih rimskih znamenitostih (na primer Fontani di Trevi) že uporabljajo.
Mož, ki je prekinil tradicijo renesančne plastike
Vodnjak, ki si ga je zamislil in ga leta 1651 izklesal Bernini, predstavlja štiri reke - Donavo, Nil, Ganges in La Plato - ki predstavljajo štiri takrat znane celine sveta. Nad školjko vodnjaka se dviga še visok egipčanski obelisk, takrat sveže odkritje, ki ga je Bernini v svoje delo moral vkomponirati na željo papeža Inocenca X. Rečna božanstva (štiri reke) je upodobil kot močne krepke moške postave v nadnaravni velikosti ter jih obdal z bogatim ozadjem izklesanih pokrajin ter značilnim rastjem.
A. J.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje