Dennis Oppenheim leta 2007 pred svojo skulpturo Kristalni vrt v Španiji, izdelano iz stekla. Foto: EPA
Dennis Oppenheim leta 2007 pred svojo skulpturo Kristalni vrt v Španiji, izdelano iz stekla. Foto: EPA
Dennis Oppenheim, Device to Root Out Evil (Naprava za izkoreninjenje zla), 1997. Foto: Edward Smith/The Glenbow Museum Calgary

Umetnik je na naslovnice časopisov prišel s kontroverzno skulpturo The Device to Root Out Evil (Naprava za izkoreninjenje zla), na glavo obrnjeno cerkvico iz aluminija. Skulptura je bila javnosti prvič predstavljena leta 1997 na bienalu v Benetkah, leta 2005 pa je bila postavljena na bienalu v Vancouvru. Danes stoji v Calgaryju, saj jo je za pet let na posodo dobil muzej Glenbow v Calgaryju.

V Vancouvru sta danes na ogled dve Oppenheimovi skulpturi, in sicer Engagement (Zaroka) in Arriving Home (Prihod domov). Druga je v okviru bienala v Vancouvru postavljena na letališču. Leta 2007 so umetniku na bienalu izročili nagrado za življenjsko delo.

Narava, lastno telo, nato še mesta
Dennis Oppenheim se je rodil leta 1938 v Electric Cityju v Washingtonu. Umetnost je študiral na univerzi Stanford. Nase je prvič opozoril v 60. letih minulega stoletja z deli, s katerimi je posegal v naravo. Med drugim je ustvarjal vzorce na poljih. V 70. letih se je osredotočil na lastno telo in v performansih pogosto raziskoval skrajne meje njegovih zmožnosti.

Velikim javnim delom, po katerih je danes v svetu najbolj poznan, se je začel posvečati v 90. letih. Med njimi velja omeniti Electric Kiss (Električni poljub), ki je bil predstavljen v Južni Koreji, Multi-Helix Tower (Spiralni stolp), svetilnik, ki stoji v San Pedru v Kaliforniji, in Radiant Fountains (Žareči vodnjaki) na letališču George Bush v Houstonu.

Svoja dela je razstavljal v velikih svetovnih muzejih in galerijah, med drugim v londonski galeriji Tate, muzeju Stedelijk v Amsterdamu ter muzeju ameriške umetnosti Whitney in muzeju MoMA v New Yorku.