Zaradi nespoštovanja direktive o avdiovizualnih medijskih storitvah je Slovenija že v postopku Evropske komisije. Junija letos je dobila že drugi opomin, naj posodobi svoja pravila o radiodifuziji. Foto: EPA
Zaradi nespoštovanja direktive o avdiovizualnih medijskih storitvah je Slovenija že v postopku Evropske komisije. Junija letos je dobila že drugi opomin, naj posodobi svoja pravila o radiodifuziji. Foto: EPA

Poročilo o spodbujanju evropskih del na televiziji v državah članicah Evropske unije v letih 2007-2008 kaže, da je bilo v omenjenem obdobju delom, nastalim v produkciji Evropske unije, v državah članicah v povprečju namenjenega 63 odstotkov oddajnega časa.
V Sloveniji je bil v letu 2007 ta delež 34,1-odstoten, leta 2008 pa 44,6-odstoten. Omenjenih pravil Evropske unije ne izpolnjujeta še Ciper in Švedska. Največji delež evropske produkcije je leta 2007 dosegla Poljska, in sicer 85 odstotkov, leta 2008 pa Danska, 84,8 odstotka.
Po direktivi o avdiovizualnih medijskih storitvah mora biti 10 odstotkov oddajnega časa oziroma programskega proračuna izdajatelja namenjenega neodvisni produkciji. Povprečni delež del neodvisnih producentov, predvajanih v vseh državah članicah, je znašal 35 odstotkov. Leta 2007 je bil ta delež najmanjši v Sloveniji, in sicer 10,9-odstoten, leta 2008 pa 15,9-odstoten. Najmanjši delež je bil tega leta v Grčiji, 15,1-odstoten. Najvišji pa je bil v omenjenih letih delež neodvisne evropske produkcije v Nemčiji, in sicer 61,7-odstoten oziroma 62,3-odstoten. V nasprotju z deležem evropske produkcije so torej določen prag neodvisne produkcije dosegle vse države članice, kaže poročilo, ki ga Evropska komisija objavi vsaki dve leti.
"Evropskih del" je precej splošen koncept, saj poleg del, ki nastanejo v državah članicah, vključuje tudi dela, nastala v tretjih državah, ki so del konvencije Sveta Evrope o čezmejni televiziji, ter dela, ki nastanejo v koprodukciji v okviru sporazumov med EU-jem in tretjimi državami. "Programski čas" vključuje vsa predvajana evropska in neodvisna dela razen novic, športnih dogodkov, iger, oglaševanja, teleteksta in televizijske prodaje.
Evropska unija je leta 2007 z direktivo o avdiovizualnih medijskih storitvah nadgradila direktivo o televiziji brez meja iz leta 1989, da bi bolje sledila razvoju tega sektorja. Direktiva torej posodablja pravila o radiodifuziji v skladu z izzivi digitalne dobe in določa nova pravila v povezavi s storitvami, kot so televizija po spletu, video na zahtevo ter mobilna televizija.