Martin Kippenberger: Zuerst die Füsse. Foto: Reuters
Martin Kippenberger: Zuerst die Füsse. Foto: Reuters
Martin Kippenberger
Retrospektivni razstavi Martina Kippenbergerja (1953-1997) pripravljajo tako v New Yorku kot Los Angelesu. Foto: EPA

Ta teden pa naj bi se sešel tudi odbor muzeja mesta Bolzano, da se odloči, ali naj se pridruži mnenju papeža in drugih nasprotnikov dela nemškega umetnika ali se še naprej strinja z zagovorniki svobode umetniškega izražanja.

Gre za leseno skulpturo zelene žabe, visoke približno 1,3 metra, ki je pribita na križ in drži v eni roki vrček s pivom, v drugi pa jajce. Odeta je v zeleno tkanino, iz ust pa ji visi zelen jezik. Delu je naslov Z nogami naprej (Zuerst die Füsse) in je del serije Žabec Fred. Kip pokojnega umetnika, čigar delo smo lahko videli na likovnem bienalu v Benetkah, v Tate Modern in Saatchi Gallery v Londonu, retrospektivi pa pripravljajo tudi v Los Angelesu in New Yorku, pojasnjujejo predstavniki muzeja kot avtoportret, v katerem je Kippenberger zajel strah in osebno krizo.

Umetniško delo ali ogabna šara
S tem pa se očitno ne strinja Vatikan, saj je pred nedavnim predsedniku sveta italijanske regije Trentino-Alto Adige Franzu Pahlu, ki prav tako nasprotuje razstavljeni umetnini, poslal pismo podpore. "To vsekakor ni nikakršno umetniško delo, ampak bogokletje in ogabna šara, ki razburja mnoge," je za Reuters povedal Pahl.

V pismu Vatikana je med drugim zapisano, da delo "žali verska čustva številnih ljudi, ki vidijo v križu simbol božje ljubezni". Pahla je razstavljena skulptura tako prizadela, da je v zahtevi po njeni odstranitvi začel gladovno stavko in so ga konec julija morali odpeljati v bolnišnico. Delo so zatem umaknili iz veže muzeja v manj obiskano tretje nadstropje, kar pa Pahla ni zadovoljilo, saj je zagrozil, da bo odstopil z mandata, če dela ne umaknejo iz razstavnih prostorov.

M. K.