Salzburški festival se letos predstavlja v daljši različici kot do zdaj, veliko od 242 opernih, gledaliških in koncertnih dogodkov pa je že razprodanih. Foto: EPA
Salzburški festival se letos predstavlja v daljši različici kot do zdaj, veliko od 242 opernih, gledaliških in koncertnih dogodkov pa je že razprodanih. Foto: EPA
Salzburški festival
Slehernika Huga von Hofmannstahla, ki je tradicionalno začel festivalsko dogajanje, bodo letos uprizorili v soboto. Foto: EPA
Alexander Pereira
Proračun letošnjega festivala znaša 57 milijonov evrov, Alexander Pereira pa je kljub povišanju za prihodnje leto že zahteval še višji znesek in v nasprotnem primeru sprva zagrozil celo z odstopom. Foto: EPA

Uradno odprtje bo sicer 27. julija, že od danes pa bo dobro mesečno kulturno dogajanje v Salzburgu uvedel sklop dogodkov Overture Spirituelle (Duhovna uvertura). Svež duh festivala se bo poznal že na začetku, saj ga bo začel Haydnov oratorij Stvarjenje in ne do zdaj tradicionalni Slehernik Huga von Hofmannstahla, ki bo na vrsti v soboto.

Do 2. septembra se bo v Mozartovem mestu zvrstilo 242 opernih, gledaliških in koncertnih dogodkov. Z vrsto novih idej in prav takšnim programom je prvič za taktirko prevzel Alexander Pereira, ki sledi motu, da je treba stvari zastaviti širokopotezno, ne pa da se jih "packa skupaj". V program festivala je posegel tudi na drugih mestih in vanj prvič vključil tako popularna dela, kot je denimo opera La Boheme Giacoma Puccinija, že zdaj pa se veseli odzivov, ki jih bo sprožil s prekinitvijo izobčenja Puccinija na festivalu.

Čez teden dni bo uradno odprtje v znamenju Mozartove Čarobne piščali pod vodstvom dirigenta Nikolausa Harnoncourta, sicer pa operni program ponuja še Ariadno na Naksosu Richarda Straussa in Bizetovo Carmen. Koncertni del prinaša nastope Izraelskega filharmoničnega orkestra pod vodstvom priznanega dirigenta Zubina Mehte, Dunajskih filharmonikov pod dirigentskim vodstvom Valerija Gergijeva in Londonskega simfoničnega orkestra.
Velika imena prinaša tudi gledališki del, ki ga je letos izbral režiser in igralec Sven-Eric Bechtolf. Uprizorili bodo Kleistovega Princa Homburškega v režiji Andree Breth, v Salzburg prihaja britanska igralka, režiserka in producentka Irina Brook z Ibsenovo dramo Peer Gynt. Sodobna avstrijska dramatika bo prisotna s praizvedbo dela tirolskega avtorja Händla Klausa Meine Bienen. Eine Schneise.
Nov intendant, konec turbulentnega obdobja
Na čelu festivala se je po odmevnem Karajanovem času in konfliktnem Mortierjevem obdobju v zadnjih petih letih zamenjalo več intendantov. Petru Ruzicki je sledil Jürgen Flimm, lani je potekal pod začasnim intendantom Markusom Hinterhäuserjem, prav s prihodom šefa züriške operne hiše Pereiro pa naj bi končali obdobje hitrih menjav. Njegova vztrajnost in ugled finančnega genija sta pripomogla k temu, da je kuratorij odobril povečanje proračuna letošnjega festivala na 57 milijonov evrov.
Mediji o njem pišejo, da sega po zvezdah in da bo zadovoljen šele, ko bo najpomembnejši avstrijski kulturni festival postal svetovni dogodek. Ob tem je kulturni menedžer še pred začetkom letošnje že tako dražje in daljše sezone zahteval povečanje proračuna ter v primeru, da se ta ne ne bo povečal na 64 milijonov evrov, zagrozil celo z odstopom, ki pa ga je zdaj že preklical.