Tako je pokazala analiza, ki so jo opravili na ministrstvu za kulturo, kjer načrtujejo še analizo brezplačnih vstopnic v nevladnih organizacijah. Analiza je obsegala javne zavode, sofinancirane iz državnega proračuna. Javni zavodi na področju kulture uporabljajo instrument brezplačnih vstopnic predvsem za zagotavljanje večje dostopnosti svoje dejavnosti čim širšemu krogu uporabnikov, promocije in oblikovanja občinstva, so zapisali na ministrstvu.
Muzeji denimo vrata brezplačno odprejo večkrat na leto – ob slovenskem kulturnem prazniku, Tem veselem dnevu kulture, svetovnem dnevu muzejev, Poletni muzejski noči (tretjo soboto v juniju) in vsako prvo nedeljo v mesecu, ko je mogoč brezplačen ogled stalnih zbirk. Podatki kažejo, da se za obisk ob "brezplačnih dneh" odloča vse več obiskovalcev. Da takšna brezplačna ponudba vpliva na večji obisk institucij, pa povedo podatki, da se je v letu 2012 glede na leto 2011 obisk povečal za 27 odstotkov.
Med najbolj znane primere takšnega poslovanja, ko daje politika brezplačnega ogleda stalnih zbirk pozitivne rezultate, v analizi navajajo britanske muzeje. To je lahko primer dobre prakse, pišejo, vendar pa bi ga bilo treba proučiti pri oblikovanju muzejske politike na tem področju v Sloveniji.
V muzejih 45 odstotkov brezplačnih obiskov
Na področju varstva kulturne dediščine ministrstvo sofinancira deset javnih zavodov s statusom državnega muzeja in 32 javnih zavodov s statusom pooblaščenega muzeja. V letu 2012 je bilo v muzejih, sofinanciranih iz proračuna, izdanih 1.065.679 vstopnic, od tega je bilo 582.623 prodanih vstopnic in 483.056 brezplačnih vstopnic, kar je 45 odstotkov vseh vstopnic. V 32 pooblaščenih muzejih je bilo skupno izdanih 747.922 vstopnic, od tega je bilo 415.898 prodanih vstopnic in 332.024 brezplačnih, kar pomeni 44 odstotkov vseh vstopnic.
V Cankarjevem domu šest odstotkov brezplačnih vstopnic
Na področju umetnosti ministrstvo sofinancira dejavnosti 16 javnih zavodov, 13 s področja uprizoritvenih umetnosti, treh s področja glasbenih umetnosti in Cankarjev dom. Kot kažejo podatki za leto 2012, je bilo v 13 javnih zavodih na tem področju izdanih 491.151 vstopnic, od tega je bilo 411.133 prodanih vstopnic in 80.018 brezplačnih, kar je 16 odstotkov vseh vstopnic.
V treh javnih zavodih na področju glasbenih umetnosti je bilo izdanih 144.195 vstopnic, od tega je bilo 131.139 prodanih vstopnic in 13.056 brezplačnih, kar je devet odstotkov vseh vstopnic. V Cankarjevem domu so v letu 2012 izdali 212.895 vstopnic, od tega je bilo 198.711 prodanih vstopnic in 14.184 brezplačnih, kar je šest odstotkov vseh vstopnic.
Na ministrstvu opažajo, da v javnih zavodih na področju umetnosti ni enotne metodologije štetja vstopnic in njihovega razvrščanja v kategorije, kar je tudi poglaviten vzrok za odstopanja v odstotku brezplačnih vstopnic. Razlika v deležu dodeljenih brezplačnih vstopnic po posameznih zavodih pa je odvisna tudi od različne politike dodeljevanja teh vstopnic.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje