Pri Disneyju vstopajo v novo obdobje tehnološkega razvoja kinematografije. Foto: Amazon
Pri Disneyju vstopajo v novo obdobje tehnološkega razvoja kinematografije. Foto: Amazon
Morski deček in deklica iz lave
Animacija je tisti del filmske industrije, ki se je v zadnjih letih najbolj bliskovito razvijal. Foto: Kolosej

Predvajanje filma predstavlja Disneyjevim ustvarjalcem nekakšen test, ali bo novemu digitalnemu konceptu res uspelo zastareli filmski industriji dati nov zalet. Očitno bistvo filma ni več zgodba, ampak čim bolj prepričljiva tridimenzionalna podoba malega piščančka in sveta okoli njega. Bolj kot glavni junak in njegove pozitivne lastnosti naj bi z novo tehnologijo gledalce navduševala realistična podoba filma, zaradi katere se bodo prisiljeni med predstavo umikati letečim krožnikom, malim vesoljčkom in mimoletečim stvarem ali osebam.

Nova dimenzija doživljanja filma
Hollywoodski studii želijo z novim pristopom gledalcem omogočiti doživljanje filma na povsem novi ravni, ob tem pa so prepričani, da je prihodnost filma že nastopila. A čeprav so pripravljeni v snemanje digitalnih filmov vložiti na milijone dolarjev, pa do načrtovanega filmskega preporoda ne more priti brez zadostnih digitalnih kinodvoran. Ob tem večinoma kinematografi niso pripravljeni v obnovo opreme vložiti kupov denarja, da se bodo nato v njihovih dvoranah vrteli pretežno filmi v stari tehniki, saj novi tridimenzionalni filmi še niso dobili pravega zaleta.

Disneyjeva vojna
Pri Disneyju pa so se s to težavo sami spopadli in se junija povezali z izdelovalcem potrebne digitalne opreme Dolby Laboratories in družbo za vizualne učinke Industrial Light & Magic, posneli film Chicken Little, nato pa začeli v kinodvorane nameščati potreben digitalni sistem. Vodja Disneyjeve domače distribucije Chuck Viane je o njihovem delovanju zadnjih nekaj mesecev povedal, da je bilo le vprašanje časa, kdaj se bo to zgodilo.

Ideje o sprožitvi gibanja digitalnega filma so se namreč rodile že v 90. letih, a so zaradi nedorečenih vprašanj o tem, kdo bo v projekt vložil zadostno količino denarja in kako razviti potrebno tehnologijo, tudi zamrle.

Zoper glavobol gledalcev
Kot so povedali ustvarjalci novega Disneyjevega filma sami 3D-filmi niso nikakršna novost, povsem nova pa je tehnologija, ki so jo uporabili pri izdelavi Chicken Little. Film je mogoče gledati le ob podpori digitalnega kinosistema, prava tridimenzionalna tehnologija pa zahteva tudi uporabo očal s polaroidnimi lečami in ne starih rdeče-modrih modelov, zaradi katerih so se gledalci pogosto pritoževali, da povzročajo vrtoglavico in glavobole.

Hitrost projektorja kar za trikrat presega filmsko, kar omogoča, da slika na platnu ni sunkovita. Po besedah Charlesa Swartza z univerze v južni Kaliforniji (Entertainment Technology Center) pa namerava filmska industrija vendarle nove tehnologije podrobno raziskati, preden jih bo dokončno prevzela.