Njegov nov zagon na področju političnega udejstvovanja naj bi bil del vse močnejšega gibanja med italijanskimi umetniki, ki se združujejo in delujejo proti ponovni izvolitvi premierja Silvia Berlusconija na spomladanskih volitvah. Benignija sicer lahko v njegovem zadnjem filmu Tiger in sneg vidimo v vlogi zaljubljenega pesnika, v resničnem življenju pa se vse bolj vrača na realna tla in tudi v politično areno.
Proti Berlusconijevi politiki
Igralca smo tako lahko nedavno videli na čelu velikega shoda kulturnikov, na katerem so protestirali proti napovedanemu zmanjšanju sredstev kulturnim ustanovam in programom (govorilo se je celo o tem, da je ogrožen obstoj Mostre), le nekaj dni zatem pa se je Benigni pojavil še na radiu in ostro kritiziral italijansko podporo vojni v Iraku. "Na televiziji vojno v Iraku nenehno prikazujejo z grozljivimi prizori, na katere smo postali že povsem neobčutljivi," pravi Benigni in dodaja, da lahko filmsko umetnost vidimo kot nasprotje, prek katerega lahko raziščemo dejansko, žalostno podobo Iraka in njegovih prebivalcev.
Viva Zapatero! o medijih v Italiji
Med največjimi kritikami, ki jih Berlusconi dobiva od kulturnikov, sta ostro nasprotovanje zmanjševanju sredstev za kulturo in monopolizacija medijskega prostora, ki jo je dosegel prek svojega podjetja Mediaset. Med načini protesta je tudi serija filmov, usmerjenih neposredno proti Berlusconiju in njegovi politiki, najbolj pa se ukvarjajo z (ne-)obstojem svobode govora v Italiji. Avgusta je bil tako posebna uspešnica beneške Mostre politični dokumentarec Viva Zapatero!, ki je ob premieri doživel 15-minutne ovacije, kritiki pa so ga označili za italijanski Fahrenheit 9/11. Film prikazuje dogodke leta 2003 ob ukinitvi političnega satiričnega tv-šova Sabine Guzzanti, vzrok za to pa so bili pravni in politični pritiski Berlusconijeve stranke Naprej, Italija. Viva Zapatero! prikazuje slabšanje razmer v italijanskih medijih v preteklih desetih letih, domnevno cenzuriranje in nedejavnost levosredinske opozicije.
Silvio Berlusconi kot kajman?
Marca, le nekaj tednov pred volitvami (te bodo 9. aprila), pa bo v italijanske kinodvorane prišel tudi novi film enega italijanskih najpomembnejših in tudi najbolj politično angažiranih režiserjev, Nannija Morettija. Že zdaj težko pričakovani film Il Caimano (gre za Berlusconijev vzdevek Kajman, ki so mu ga nadeli novinarji levo usmerjenega tiska) je trenutno v postprodukciji, še vedno ga zastira tančica skrivnostnosti, opisujejo oziroma napovedujejo pa ga kot fiktivni napad brez zadržkov na Berlusconija. Poleg tega pa so italijanski filmski ustvarjalci posneli že dva filma, katerih tematika lahko veliko pove o njihovem odnosu do italijanskega premierja,saj se oba ukvarjata s fiktivnim atentatom nanj. Gre za filma Ustreliti Silvia manj znanega režiserja Berarda Carbinija in Kdo je ubil Silvia Berlusconija?, slednji je nastal po literarni predlogi novinarja Giuseppa Carusa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje