Kljub svojemu nenadnemu zdrsu po družabni lestvici je Jasmine (Cate Blanchett) nekako obdržala svojo kraljevsko držo in aristokratski naglas - pa čeprav je ostala brez vsega, celo brez svojega moža, ki se je prav tako zapletel v finančna in zunajzakonska šušmarjenja.
Bogati niso odporni proti živčnim zlomom
Po namig za svoj novi film Allenu ni bilo treba iti daleč: po ulicah New Yorka se sprehaja cel kup dam iz visoke družbe, kakršna je Jasmine. "Celotna zgodba se mi je zdela presenetljiva in boleča, obenem pa niti malo presenetljiva, glede na to, kaj se je v psihološkem in finančnem pogledu toliko ljudem zgodilo v zadnjih letih," komentira Blanchettova. "Če sediš v parku, prej ali slej vidiš nekoga, ki momlja samemu sebi; pogosto imajo zelo lepe čevlje."
Svarilni primer za "trofejske žene"
Blue Jasmine je za avstralsko lepotico prvo sodelovanje z režiserjem, ki je v svoji karieri ustvaril že množico nepozabnih ženskih likov (z Annie Hall na čelu). In čeprav je Jasmine nedvomno markantna osebnost (pa tudi Blanchettova zanjo že dobiva kritiško hvalo), pa je vse prej kot simpatična. Režiser si jo je zamislil bolj kot svarilen primer tega, kaj se zgodi, če ženska celotno svoje življenje zgradi okrog premožnega moža in se ob tem ne zaveda, da se cela hišica iz kart lahko v vsakem trenutku podre.
Allen Jasminino prejšnje življenje - čudovito stanovanje, hišica ob morju, dragocena garderoba in večerje v najboljših restavracijah - predstavi v kratkih prizorih iz preteklosti. Sedanjost je veliko bolj kruta: njen mož Hal (Alec Baldwin) se zapleta s polmlajšimi ženskami in sumljivimi posli, dokler ne zabrede tako daleč, da se Jasmine ne more več delati slepe.
Ko se ji življenje sesuje in ji premoženje zaplenijo, Jasmine ne ostane drugega, kot da za streho nad glavo prosi svojo na veliko skromnejše življenje navajeno sestro Ginger (Sally Hawkins). "Znašla se je v precej grozni situaciji in kdo bi rekel, da si je kriva sama, ampak dejstvo je, da nima nobene podpore ali občutka lastne identitete," še ugotavlja Blanchettova. Jasmine, ki iz dna duše prezira Gingerino meščansko življenje, priložnost za vrnitev v visoko družbo vidi v uglajenem diplomatu (Peter Saarsgard). Da bi dosegla svoj cilj, je pripravljena lagati, manipulirati in se pretvarjati.
Tragični padec
Z Blue Jasmine se Allen po trojčku You Will Meet a Tall Dark Stranger, Polnoč v Parizu in Rimu z ljubeznijo vrača na rodno celino; če so bili zadnji filmi nekakšna "ljubezenska pisma" evropskim prestolnicam, pa naj bo to London, Pariz ali Rim, je v Blue Jasmine skušal vnesti podtone grške tragedije.
Liki so se kot vedno rodili v Allenovi domišljiji, je pa Blanchettova k filmu prispevala precej simboličen prizor: predlagala je, da bi Jasmine, ki je večino časa videti kot iz škatlice, nekega dne iz hiše odšla v Chanelovem kostimu, a z mokrimi lasmi in popolnoma brez ličil - "da bi se videlo, da z njo vedno nekaj ni povsem v redu". "To je verjetno smrt za mojo kariero," se zasmeje igralka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje