Roland Emmerich je med promocijo Dneva po jutrišnjem sicer priznal, da mu je jasno, da bi v takih razmerah ogromna količina vode že zdavnaj porušila kip svobode, a je to zanemaril, ker je hotel ustvariti
Roland Emmerich je med promocijo Dneva po jutrišnjem sicer priznal, da mu je jasno, da bi v takih razmerah ogromna količina vode že zdavnaj porušila kip svobode, a je to zanemaril, ker je hotel ustvariti "simbol ameriških vrednot, ki se upirajo naravnim silam". Foto:
Armageddon
NASA ni vedno tako zelo načelna: Michaelu Bayu je agencijo uspelo prepričati, da so mu apokaliptični Armageddon pustili delno posneti v njihovih prostorih. Člani filmske ekipe so tako postali edini civilisti, ki so kdaj nosili uradne Nasine skafandre; vsak je bil vreden približno tri milijone dolarjev.

Britanci so v spletni anketi zapisali, da bi, če bi svet pred uničenjem moral reševati par filmskih igralcev, največ možnosti za uspeh imela Sigourney Weaver in Bruce Willis (ki nas je pred asteroidom rešil že v filmu Armageddon). Anketa je še pokazala, da za majevsko "prerokbo" ve skoraj 60 odstotkov ljudi, kar 13 odstotkov pa jih priznava, da jih vse skupaj tudi skrbi. Najverjetnejši scenarij za konec sveta se jim zdi trk z asteroidom, sledita pa mu naravna katastrofa in jedrska nesreča.

Jedrska vojna ni več moderen scenarij
In kateri apokaliptični film je najbolje zadel prihajajoči konec sveta? Največ glasov je dobila v glavnem računalniško zgenerirana distopija Rolanda Emmericha Dan po jutrišnjem iz leta 2004, v kateri izvemo, da so svetovno povodenj in novo ledono dobo povzročile podnebne spremembe. "Hollywood je zadnje čase obseden z našo bližajočo se pogubo in ves cirkus okrog majevskega koledarja je odsev naše trenutne hipnoze," ugotavlja filmska recenzentka Natalie Haynes. "Včasih smo se bali katastrof, ki bi jih povzročili sami, denimo jedrske vojne, novejši scenariji pa so za katastrofe, ki nio pod našim nadzorom, pa naj gre za asteroide, kuge ali zombije. Naša domišljija je živahnejša kot kdaj koli prej in sprašujemo se, kdo bi nas lahko rešil."

Mimogrede: pred začetkom snemanja Dneva po jutrišnjem je filmska ekipa za strokovno pomoč prosila NASO, a so znanstveniki sklenili, da so dogodki v scenariju "preveč trapasti, da bi bili verjetni" in zato sodelovanje zavrnili. (Zaposleni pri NASI so menda dobili celo uradni dopis, ki jim je prepovedal javno odgovarjati na vprašanja v zvezi verjetnostjo prikazanih dogodkov.) Emmerich sam meni, da v filmu opisan potek dogodkov sicer je mogoč, priznava pa, da je bil v tako kratek časovni interval stlačen "za potrebe filmske zgodbe". Če pustimo kakovost, pa je treba režiserju zasluge pripisati drugje: v skladu z ekološko obarvano tematiko projekta je odštel 200 tisoč dolarjev iz lastnega žepa za to, da je Dan po jutrišnjem postala prva "ogljikovo nevtralna" produkcija v Hollywoodu: za ves ogljikov dioksid, sproščen med produkcijo, so se odkupili s sajenjem dreves in z naložbami v obnovljivo energijo.

Reši nas seveda Američan
Analiza 50 najbolj priljubljenih filmov apokalipse je pokazala, da so scenaristi doslej največkrat za grožnjo človeštvu izbrali Nezemljane; Zemljo pred njimi največkrat reši ameriški znanstvenik, po navadi moški v tridesetih. Druga in tretja najpogostejša povzročitelja kaosa sta smrtonosni virus in naravna katastrofa.