Predstavniki ceha ameriških scenaristov (Writers Guild of America - WGA), ki šteje kakšnih 12.000 članov, in Zveze ameriških filmskih in televizijskih producentov (AMPTP) so medtem ponovno sedli za pogajalsko mizo na tajni lokaciji nekje v Los Angelesu. Foto: EPA
Predstavniki ceha ameriških scenaristov (Writers Guild of America - WGA), ki šteje kakšnih 12.000 članov, in Zveze ameriških filmskih in televizijskih producentov (AMPTP) so medtem ponovno sedli za pogajalsko mizo na tajni lokaciji nekje v Los Angelesu. Foto: EPA
Scenaristi so pisala odložili 5. novembra in že v tem kratkem času je bilo odloženo snemanje kar nekaj visikoproračunskih filmskih projektov. Foto: EPA

Ceh ameriških scenaristov (Writers Guild of America, WGA) že od 5. novembra stavka zaradi neizplačevanja nadomestil scenaristom za predvajanje njihovih del prek spleta in mobilnikov, kar je ustavilo produkcijo številnih TV oddaj in filmov. Danes se je še v Londonu več deset scenaristov zbralo pred sedežem glavne britanske sindikalne centrale, nosili so rdeče-črne transparente z napisi Podpiramo ameriški scenaristični ceh.

Britanski scenarist Mark Burton, ki je med drugim napisal scenarij za Madagascar in Wallaca in Gromita, je povedal, da je glavno vprašanje, "kako plačevati ustvarjalne pisce v digitalnem svetu. Producenti vidijo tu priložnost, da vzamejo večji kos kolača zase," meni Burton, član WGA, katerega ameriški projekti zdaj stojijo.

Nismo delavci v tovarnah!
Dramatik David Edgar, predsednik Ceha piscev Velike Britanije (Writers' Guild of Great Britain) z 2000 člani, je dejal, da je odnos piscev do njihovih del v primeru, če ne dobijo plačila za uporabo njihovih del prek spleta, podoben odnosu delavcev za tekočim trakom do delčka, ki ga proizvajajo, torej ničen.

Demonstracije so pripravili v več evropskih mestih, kakor tudi v Kanadi, Avstraliji in na Novi Zelandiji. V Berlinu se je kakšnih 30 scenaristov in igralcev zbralo pred Brandenburškimi vrati. "Nahajamo se v različnih razmerah, vendar držimo skupaj," je dejala nemška scenaristka Anne Müller. "Radi bi opozorili na to, kako veliko dela je potrebnega vložiti v scenarij, preden se lahko naredi film," je pojasnila.