"Dotični prizorišči smo izbrali zato, ker želimo poudariti pomen avtonomnih prostorov v Sloveniji. Hkrati pa si kot neodvisni festival z malo finančne podpore, ki jo prejmemo le od mariborske občine, težko privoščimo nekomercialni najem prizorišč v Ljubljani," je povedala soorganizatorka festivala Jana Burger.
Feministični filmski festival (FeFi) se je simbolično začel 8. marca in se bo sklenil v nedeljo, 12. marca. Iz Društva za razvoj filmske kulture Maribor, pri katerem so leta 2021 organizirali sploh prvi feministični filmski festival v Sloveniji, so sporočili, da festival "gleda in vidi ter daje prednost ženskemu pogledu. Izpostavlja nevidne, zatirane, potiskane na obrobje, a žilave ženske zgodbe, ki krojijo in prekrojujejo tok zgodovine."
Pogled nazaj posvečen delu Eme Kugler
Program sekcije Retro je letos posvečen multidisciplinarni umetnici Emi Kugler, ki pri filmu deluje kot režiserka, scenaristka, montažerka, scenografka in kostumografka. Soorganizatorka festivala Jana Burger je dejala, da so letošnjo prejemnico Prešernove nagrade za življenjsko delo k festivalu povabili s priznanjem, da je "multidisciplinarna umetnica in predstavnica neodvisne scene", njene filme pa je zaradi izrazitega avtorskega pečata zelo težko spregledati.
Na festivalu predstavljajo zgodnja dela Eme Kugler iz 90. let minulega stoletja. Pet kratkih videofilmov (Hidra, Tajga, Postaja 95 in Obiskovalec) je na ogled v GT22 in na spletu, v Ljubljani pa si bo filme mogoče ogledati v soboto, 11. marca, ob 17. uri v Placu. Po projekciji se bo pogovoru pridružila tudi avtorica filmov.
Migracije v dokumentarcih Haidy Kancler in Nike Autor
Na letošnjem festivalu se sekcija Zdaj! osredotoča na temo migracij in prinaša tri aktualne dokumentarce dveh prodornih slovenskih filmark. Dokumentarec Smučarske sanje režiserke Haidy Kancler pripoveduje o upih treh mladih Afganistank, ki se želijo osvoboditi spon patriarhalne družbe tako, da bi postale profesionalne smučarke in se udeležile olimpijskih iger. A po prihodu v Evropo sledi vrsta zapletov in razočaranj, v skladu s tem pa je šel tudi film svojo pot.
Obzornik 670 in Obzornik 2021 montažerke in snemalke Nike Autor pa nas popeljeta v obmejne gozdove, od koder zadnje desetletje slišimo zgodbe, ki so posledica nasilnega evropskega mejnega režima.
Napoved prihodnosti ustvarjanja filmark
Sekcija Frišno, kjer se predstavljajo študentke praške Filmske šole akademije uprizoritvenih umetnosti (FAMU) ter Akademije za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT), pa po besedah organizatorjev tako rekoč napoveduje prihodnost ženskega filmskega ustvarjanja. Filmarke s svežimi pristopi obravnavajo položaj sodobne ženske in patriarhalno zatiranje ter hkrati ponujajo vpogled v ženske skupnosti, ki jih zaznamujejo solidarnost, vzajemnost, iskrenost in podpora.
Kot je za še povedala Jana Burger, so se organizatorji za ohranitev festivala tudi na spletu odločili zato, da si filme lahko ogleda čim širše občinstvo. "Torej ne samo ljudje, ki živijo v mestih, pa bi lahko prišli na dogodke, in ne samo tisti, ki si vstopnice lahko privoščijo," je pojasnila.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje