Festival so poimenovali po filmu Ogledalo, navdih za katerega je bila izkušnja preživljanja otroštva v stalinistični Sovjetski zvezi Foto:
Festival so poimenovali po filmu Ogledalo, navdih za katerega je bila izkušnja preživljanja otroštva v stalinistični Sovjetski zvezi Foto:
Andrej Tarkovski
Zaradi snemanja filmov z močnim humanističnim sporočilom in zaradi razvijanja samosvojega filmskega jezika je dobil Andrej Tarkovski med sovjetskimi intelektualci status prave kultne osebe.

Ponudba prve izvedbe festivala Ogledalo v spomin na Andreja Tarkovskega obsega 170 filmov. Z inavguracijo festivala so v mestu Ivanov - leži severovzhodno od Moskve -zaznamovali 75. obletnico rojstva Tarkovskega. Režiser, ki je v filmih obdeloval krščanske in metafizične teme, je umrl leta 1986. Festival so poimenovali po filmu Ogledalo (1975). S to avtobiografsko pripovedjo o svojem otroštvu v stalinistični Sovjetski zvezi se je med sovjetskimi intelektualci oblikoval pravi kult Tarkovskega.

Kaj se danes snema v Rusiji
Selektorska ekipa z direktorjem festivala Aleksejem Gornizovom na čelu je v tekmovalni program uvrstila 11 celovečercev, katere bo ocenjevala žirija pod vodstvom grškega režiserja Thea Angelopulosa. Festival je obenem tudi promocija sodobnega ruskega filma. To še posebej velja za sekcijo Novi ruski film, ki skozi 25 produkcij prikazuje sodobno rusko filmsko ustvarjalnost. Poleg popularizacije ruskega filma in dvigovanja njegove kakovosti ustanovitelji festivala kot njegovo poslanstvo izpostavljajo tudi nadaljevanje humanističnih in umetniških idej in pogledov, ki so bili lastni Tarkovskemu.

Film je skulptura, izdelana iz časa
Andrej Tarkovski je eden tistih režiserjev, ki sicer zapustijo majhen opus, vendar je ta toliko bolj vpliven. Tarkovski ni le snemal filmov; delal je 'po programu'. Svoje filme je skušal zasnovati kot materializacijo teorije filma kot "skulpture časa". S tem izrazom je pojmoval sposobnost filmskega medija, da gledalca odvede v drugo časovno 'dimenzijo' in spreminja običajen način percepcije časa. Povsem nasprotno od sodobne hollywoodske produkcije filme Tarkovskega zaznamujejo dolgi kadri, ki naj bi v gledalcu ustvarili občutje minevanja časa in občutje izgubljenega časa. Tarkovskega so cenili številni znameniti filmarji. Ingmar Bergman je tako nekoč o Tarkovskem dejal, da je velik filmski mojster, tvorec novega organskega filmskega jezika, v katerem je življenju nastavljeno ogledalo.