Morda se sliši smešno, a vendar je bila jedro spora med državama filmska industrija. Leta 1996 je v Južni Koreji začela veljati uredba, po kateri so morali domači kinematografi 146 dni na leto predvajati zgolj domače filme. ZDA je uredbo obsodila kot kršitev načel svobodne trgovine.
Žrtvovanje filma za boljšo trgovinoA kmalu se za hollywoodske studie obetajo časi boljšega zaslužka v Južni Koreji. Južnokorejsko finančno ministrstvo je namreč sporočilo, da bo število "korejskih filmskih" dni od 1. julija zmanjšano na 73. Ministrstvo se je za korak odločilo zaradi velikih koristi, ki si jih obeta od sklenitve sporazuma o prosti trgovini med Južno Korejo in Združenimi državami. ZDA so namreč kot pogoj za sklenitev pogodbe poudarile tudi omilitev sistema varovanja domače filmske industrije. Pogovori o tesnejšem trgovinskem sodelovanju med državama naj bi se po poročanju južnokorejske tiskovne agencije Jonhap začeli že naslednji mesec.
Preporod azijskega filma
Odločitev Južne Koreje verjetno ni le posledica strahu pred propadom sporazuma o prosti trgovini. K njej so veliko pripomogli tudi domači filmski ustvarjalci, ki so se v zadnjih letih izkazali z nekaj odmevnimi projekti. Leta 2001 je bila tako polovica prodanih vstopnic namenjena ogledu domačih filmov, lani pa kar 60 odstotkov. Porast priljubljenosti južnokorejskega filma pri domačem občinstvu pa ni edini primer sposobnosti konkuriranja azijskim filmov megalomanskim hollywoodskim produkcijam. Od nastopa 21. stoletja so predvsem hongkonški in kitajski filmarji ustvarili nekaj filmov, ki so uspeli navdušiti tudi evropsko in - v malo manjši meri - ameriško občinstvo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje