"Mislim, da trenutni kategoriji nista dovolj vključujoči," meni Emma Corrin. "Čakam na prihodnost, ko bo taka združitev realnost," komentira za BBC News. Emma Corrin, ki v 4. sezoni serije Krona upodablja princeso Diano, se sicer identificira kot nebinarna oseba. "Gre za to, da bi se lahko vsi počutili priznane in zastopane."
Emma Corrin se sicer lahko pohvali z nagrado zlati globus in nominacijo za emmyja – a sta se obe priznanji zgodili neposredno po 4. sezoni serije Krona, v obdobju, ko se je igralka še identificirala z ženskimi zaimki.
"Težko si upravičim nominacijo v ženski kategoriji"
Letos nastopa v še dveh odmevnih projektih: v drami My Policeman s Harryjem Stylesom (r. Michael Grandage) in v novi adaptaciji Ljubimca lady Chatterley (r. Laure de Clermont-Tonnerre). "Trenutno pri sebi težko upravičim to, da sem nebinarna oseba, za nominacije pa se lahko potegujem v ženskih kategorijah," pravi. Pri tem bi kdo lahko argumentiral, da so liki, ki jih igra, praviloma ženskega spola, na kar odgovarja: "Zakaj bi morali pri nominacijah specificirati, ali je nekdo nominiran za vlogo moškega ali ženske?"
"Lahko se pogovarjamo o podelitvah nagrad in o zastopanosti, ključno pa je vprašanje večje zastopanosti v samih vsebinah – v količini vsebin z nebinarnimi ljudmi, s kvirovskimi ljudmi, s transspolnimi ljudmi. Ko bo obstajalo več takih vlog, se bo tudi nujno lotiti vprašanja kategorij nagrad zaradi igralcev, ki bodo te like igrali."
Bafte in oskarji razmišljajo o spremembah
Predstavnik organizacije Bafta, ki podeljuje najvišja britanska filmska priznanja, je za BBC potrdil, da se organizacija "na premišljen in proaktiven način posvetuje o tem vprašanju". Ameriška Akademija filmske umetnosti in znanosti, ki podeljuje oskarje, po neuradnih poročilih prav tako izvaja lastno raziskavo na to temo in načenja vprašanje znotraj svojih vrst.
Začelo se je v glasbeni industriji
Debata o kategorijah, ki jih ne definira spol, sicer ni nova – in na čelu sprememb je tokrat glasbena industrija. Nagrade grammy so "spolno nevtralne" že od leta 2012, nagrade brit pa so kategoriji soloizvajalca in soloizvajalke združile letos ter se odločile za eno samo nagrado "umetnice_ka leta". Prvo tako "skupno" nagrado je dobila Adele, ki je sicer v svoj zahvalni govor vključila naslednjo izjavo: "Razumem, zakaj so spremenili ime te nagrade, ampak sama sem res rada ženska in ženska ustvarjalka. Sem. Ponosna sem na nas."
Vprašanje je bolj kompleksno, kot se morda zdi na prvi pogled. Čeprav se z vidika družbenega napredka zdi, da so spolno nevtralne nagrade edina logična prihodnost, pa bi dolgoročno lahko pripomogle k manjši enakopravnosti. Trenutni sistem zagotavlja npr. dva oskarjevska nagrajenca in dve oskarjevski nagrajenki, skupna kategorija pa bi tehtnico prej ali slej nagnila v eno ali drugo stran. "Malo verjetno je, da bi Jessica Chastain na zadnji podelitvi oskarjev premagala Willa Smitha, če bi bila nominirana v isti kategoriji," za BBC piše novinar Steven McIntosh. "Delno zato, ker je bila moška kategorija tako rekoč vnaprej odločena, v ženski pa je bilo še vse zelo odprto. Delno pa zato, ker se kategorija najboljšega filma vedno bolj prekriva s kategorijo najboljšega igralca kot s kategorijo najboljše igralke. Igralke bi morale tako na poti do nagrade preplezati višjo oviro kot igralci."
Ali bi progresivnost prevladala nad igralskim egom?
Vprašanje je tudi, ali bi igralski ceh navdušeno pozdravil take spremembe. Ker bi se na vseh večjih podelitvah nagrad število igralskih kategorij razpolovilo, bi se vsakemu posamičnemu igralcu ali igralki statistična možnost, da v svoji karieri osvoji npr. oskarja, zmanjšala za 50 odstotkov.
Trenutno prevladujoči sistem podeljevanja nagrad ne diskriminira transspolnih igralcev in igralk (npr. Elliot Page je lahko nominiran v moških, Laverne Cox pa v ženskih kategorijah), pozablja pa na nebinarne zvezde. Prav tako ni realna možnost ustanovitev dodatne, nebinarne kategorije, saj v njej ne bi bilo reprezentativnega števila nominirancev.
Do zdaj so ločitev po spolih odpravili šele pri peščici festivalov – najvidnejši med njimi je verjetno Berlinale, prvi pa so bili pri Independent Spirit Awards, ki nagrajuje filme zunaj hollywoodskega sistema.
"Še naprej hočem igrati ženske"
Emma Corrin se trenutno pripravlja na naslovno vlogo v novi odrski adaptaciji Orlanda, romana Virginie Woolf it leta 1928, ki se ukvarja z vprašanjem spolne identitete. Orlando svojo pot začne kot moški v 16. stoletju, a nato potuje skozi čas in postane ženska v 20. stoletju. "Na osebni ravni se res lahko poistovetim z razvojem spola in poklonom fluidnosti," o vlogi pravi Emma Corrin. Sicer se ne boji, da bi iskrenost o lastni identiteti zmanjšala število ali raznolikost ponujenih vlog. "Nikoli nočem žrtvovati integritete ali iskrenosti v imenu projektov, ki jih morda lahko dobim. Moja nebinarna identiteta ni zavrnitev ženskosti ali moje lastne ženskosti. V resnici je njeno sprejemanje. Še naprej hočem igrati ženske, moja izkušnja na tem svetu je bila ženska – zdaj pa je na neki način fluidna."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje