Projekcijo otroške filmske klasike so pripravili v Slovenski kinoteki. Pravzaprav je film tudi del retrospektive filmov, za katere je scenografijo oblikoval scenograf Niko Matul. Scenografu bodo namreč prihodnji teden namenili razstavo v Galeriji Jakopič (na ogled bo od 14. maja do 1. septembra).
Jože Gale (1913-2004) je prvi film Kekec posnel leta 1951 in leto pozneje zanj na beneškem filmskem festivalu prejel prvo nagrado v sekciji mladinskih filmov. Leta 1963 je zgodbo Josipa Vandota o priljubljenem junaku gorskega sveta nadaljeval s filmom Srečno, Kekec, s Kekčevimi ukanami pa trilogijo sklenil pet let pozneje.
Jože Gale se je povečal tudi publicistiki in pisanju scenarijev, med njegove zadnje režijske projekte pa sodita filma Ljubezen nam je vsem v pogubo, ki je nastal na podlagi istoimenske televizijske nadaljevanke, ter Pustota, posneta v osemdesetih letih. Leta 2002 mu je Društvo slovenskih filmskih ustvarjalcev podelilo nagrado Metoda Badjure.
Prvi koraki so bili gledališki
Rodil se je v Grosupljem, izobraževal pa na praškem državnem konservatoriju, kjer je leta 1938 diplomiral iz gledališke režije. Svoj prvi angažma v Sloveniji je dobil v SNG-ju Drama Ljubljana, v letih 1943-45 je bil član SNG-ja na osvobojenem ozemlju, nato pa je nadaljeval sodelovanje s SNG-jem Drama Ljubljana. Leta 1947 se je izpopolnjeval v filmskih studiih v Barrandovu v tedanji Češkoslovaški, nato pa do leta 1952 kot režiser sodeloval s Triglav filmom.
V gledališču je na oder postavil dela avtorjev, kot so Giraudoux, Brecht in Sartre. V Mestnem gledališču Ljubljanskem je med letoma 1952 in 1966 režiral več kot 50 predstav, sicer pa poučeval tudi na ljubljanskem AGRFT-ju. Njegov prvi filmski projekt je povezan prav z gledališčem - dokumentarni film Trideset let slovenske Drame, ki ga je posnel leta 1949.
Družinski dnevnik kot simbol odtujenosti
Kmalu je sledil Kekec, zatem pa skoraj desetletje ni snemal v Sloveniji. To je bilo namreč obdobje, ko je v Bosni in Hercegovini posnel filma Tuja domovina in Vrnil se bom – oba spremlja letnica 1957. Leta 1961 je nato doma posnel Družinski dnevnik, zgodbo o otrocih, ki so prepuščeni sami sebi, nekakšni sodobni samorastniki, edini stik z družino pa jim predstavlja družinski dnevnik - simbol odtujenosti.
Projekcija Kekčevih ukan, v katerih med drugim vidimo še eno legendo slovenskega filma - Poldeta Bibiča v vlogi strašnega Bedanca, bodo tako v poklon Galetu in Matulu še enkrat popeljala v idilični gorski svet, kjer veljata pogum in skrb za naravo.
Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje