Zaenkrat Inland Empire še nima distributerja za Severno Ameriko, a Lynch upa, da bodo načrti znani še ta teden. Foto: EPA
Zaenkrat Inland Empire še nima distributerja za Severno Ameriko, a Lynch upa, da bodo načrti znani še ta teden. Foto: EPA
Laura Dern in David Lynch
Inland Empire
Svoj prvi film po petih letih je Lynch v celoti posnel v digitalni tehniki. Foto: EPA

Triurni film, ki so ga premierno prikazali na beneškem filmskem festivalu, je kritike zaradi pogosto nerazumljivih prizorov razdelil na dva ostro ločena tabora.

Tri igralske vloge Laure Dern (in ena producentska)
Inland Empire se začne z dvema prepletenima zgodbama o igralki (Laura Dern), ki želi ponovno oživiti svojo kariero v južnjaški melodrami. A film se kmalu razcepi še na tretjo zgodbo, ki spremlja zlorabljano in nasilno osebo, ki jo prav tako igra Dernova.

Lynch je Dernovi v odjavni špici priznal tudi zaslugo za soproduciranje filma, kar je opazila šele ob prvem ogledu končanega filma in jo je presenetilo. Meni, da se je to zgodilo, ker mu je stala ob strani vsa tri leta nastajanja filma, bila je del kreativnega procesa in se odrekla drugim projektom, da se je lahko "podala v to eksperimentalno dogodivščino".

Tri ure dolgo prepletanje nenavadnih prizorov
Vsaka od zgodb se ukvarja s tematiko prevare v razmerjih, film pa se kmalu prevesi v glasbeno-plesne sekvence in dramatične epizode z igralci, ki govorijo poljsko. Morda bodo le Lynchevi privrženci lahko zares uživali v monologu, ki opisuje žensko z luknjo v vagini in domačo ljubljenko opico, ki "serje vsepovsod". Deli filma so posneti v slogu situacijskih humorističnih nanizank, v enem od njih družina nosi zajčje glave, v ozadju pa se ob na videz neprimernih trenutnkih sliši posnet smeh občinstva. Gre za priredbo serije devetih kratkih filmov Rabbits, ki jih je Lynch na svoji spletni strani objavil leta 2002, posnel pa jih je z Naomi Watts, Lauro Eleno Harring in Scottom Coffeyjem - vsi so igrali v Lynchevem zadnjem celovečercu Mulholland Drive.

Ekscentrični režiser je vsak prizor ustvaril posamezno, nato pa jih je tematsko prepletel skupaj. Lynch zanika očitke, da je film predolg. Izjavil je, da je časovna omejitev zanj brez pomena in da je to pač dolžina, ki se mu zdi prava.

Proces dokončne obdelave filma je trajal kar devet mesecev, po tem pa se je Lynch počutil kar malce izpraznjenega, je povedal in dodal, da je to običajno, saj se po koncu filmskega projekta vedno ustvari nekakšen vakuum. A 60-letni režiser s kultnim statusom ima že nekaj idej za nove projekte, najprej pa bi se rad za nekaj časa posvetil slikanju.