V Filmskem Obzorniku 80 – Metka, Meki se Mariborčanka Metka Autor med pripravo jedi vrača k izkušnji mariborskih
V Filmskem Obzorniku 80 – Metka, Meki se Mariborčanka Metka Autor med pripravo jedi vrača k izkušnji mariborskih "gastarbajterjev" konec 60. let 20. stoletja. Foto: Osebni arhiv avtorice
Obzornik 670 – Rdeči Gozdovi je premislek o rezilni žici, postavljeni na poljih in v gozdovih ob meji Evropske unije. Foto: Osebni arhiv avtorice
Obzornik 670 – Rdeči Gozdovi je premislek o rezilni žici, postavljeni na poljih in v gozdovih ob meji Evropske unije. Foto: Osebni arhiv avtorice

Filmski Obzornik 80 - Metka, Meki je med filmi, ki se potegujejo za nagrado festivala za družbeno ozaveščanje. Film bodo na festivalu, ki se pričenja jutri, prikazali v okviru tekmovalnega dokumentarnega programa.

Za nagrado se bo potegoval med 11 filmi, ki odpirajo pogled na trenutno stanje v Evropi.

Filmski Obzornik 670 – Rdeči gozdovi je vključen v sekcijo Evropska dokumentarna panorama, ki združuje dokumentarne vrhunce preteklega leta, premiere avstrijskih ustvarjalcev in aktualne filme nekdanjih gostov festivala, vse pa zaznamuje ekscentričnost, političnost in odličnost.

Tako šestnajstminutni Obzornik 670 – Rdeči Gozdovi kot 78 minut dolgi Obzornik 80 – Metka, Meki bosta na festivalu, ki bo potekal do 2. maja, predvajana 28. in 30. aprila.

Film o kraju, v katerega je vpisana zgodovina tajnih zatočišč in tajnih praks solidarnosti v različnih kontekstih, časih in obdobjih. Foto: Osebni arhiv avtorice
Film o kraju, v katerega je vpisana zgodovina tajnih zatočišč in tajnih praks solidarnosti v različnih kontekstih, časih in obdobjih. Foto: Osebni arhiv avtorice

Filmski Obzornik 670 – Rdeči gozdovi, ki ga je avtorica posnela letos, premišljuje o rezilni žici, postavljeni na poljih in v gozdovih ob meji Evropske unije in obravnava gozd kot politični prostor. Kraj, v katerega je vpisana zgodovina tajnih zatočišč in tajnih praks solidarnosti v različnih kontekstih, časih in obdobjih.

Filmski obzornik 80 tako dokumentira vsakdanje življenje danes 81-letne gospe, ki gostoljubno razume težko situacijo sodobnih popotnikov. Foto: Osebni arhiv avtorice
Filmski obzornik 80 tako dokumentira vsakdanje življenje danes 81-letne gospe, ki gostoljubno razume težko situacijo sodobnih popotnikov. Foto: Osebni arhiv avtorice

Dokumentarni film Filmski Obzornik 80 – Metka, Meki (2021) se vrača v leto 1968, ki je vedno zaznamovalo več kot pol milijona Jugoslovanov, Med njimi je tudi Metka Autor, ki je pri osemindvajsetih letih odšla v Nemčijo na začasno delo in nato tam ostala. Film beleži vsakdanje življenje 80-letne gospe in nas skozi različna kuharska poglavja v spominu vrača k izkušnji "gastarbajterjev".

Nika Autor je študirala slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Po študiju v Ljubljani je opravila doktorski študij na Akademiji za likovno umetnost na Dunaju. Ukvarja se z raziskovanjem dokumentarnih ustvarjalnih praks s poudarkom na formi filmskega eseja, video instalacije in fotografije. Preučuje teme, povezane z migracijami, pravicami delavk in delavcev in politiko spomina.

Njena dela so bila predstavljena v mnogih muzejih, galerijah in na festivalih doma in v tujini, zanje pa je prejela tudi številne nagrade in priznanja. Je soustanoviteljica Obzorniške fronte, kolektiva ustvarjalcev s področja filmske, vizualne in politične teorije in umetnosti. Leta 2017 je zastopala Slovenijo na 57. umetnostnem bienalu v Benetkah.

Snemanje Filmskega Obzornika 80 – Metka, Meki. Foto: Osebni arhiv avtorice
Snemanje Filmskega Obzornika 80 – Metka, Meki. Foto: Osebni arhiv avtorice

Festival evropske inovativne in družbenopolitične avtorske kinematografije
Filmski festival Crossing Europe v Linzu je programsko posvečen evropski inovativni, sodobni in družbenopolitični avtorski kinematografiji. Prirejajo ga od leta 2004 in odtlej v vsako leto v šestih festivalskih dneh domači in mednarodni publiki predstavijo okoli 160 celovečernih, dokumentarnih in kratkih filmov.

Direktorici festivala Sabine Gottesroither in Katharina Riedler skušata pri izbiri programa upoštevati raznolikost evropske kinematografije in festivalskemu občinstvu v Linzu ponuditi biro najboljšega iz pretekle sezone A festivalov, kot so Cannes, Berlin in Benetke.
Festival se je uveljavil kot privlačna platforma za mlade filmske ustvarjalce, predstavnike filmske industrije in filmofile, saj je obvladljive velikosti, s poudarkom na filmski izkušnji in sproščenem vzdušju.