Alois Nebel je bil tudi letošnji češki kandidat za tujejezičnega oskarja. Foto: Liffe
Alois Nebel je bil tudi letošnji češki kandidat za tujejezičnega oskarja. Foto: Liffe
Kriki groze v zvočnem studiu: Piše se leto 1976. Berberian je eden najcenejših in najbolj sluzavih italijanskih zvočnih studiev, kjer mešajo zvok za najbolj krute grozljivke. Naivni, introvertirani Gilderoy, ki je v Angliji mešal zvok za nedolžne dokumentarce in otroški program, tu vodi oblikovanje zvoka pri filmu mojstra Santinija in povsem nepripravljen trešči v svet izkoriščanja, zagrenjenih igralk, muhastih tehnikov in zmedene birokracije. Dlje, kot je Gilderoy izpostavljen grozljivim zvokom, bolj pogreša svoj domači kraj. Mama mu pisari banalnosti in naraščajoče histerije polna pisma, ki postopoma začenjajo zrcaliti črno magijo Santinijevega filma. Gilderoy se začne izgubljati v vrtincu zvočnega in osebnega pekla ... Foto: Liffe
Dvojne stopinje
Najboljši način, kako pretentati zasledovalce, je, da hodiš v nasprotno smer po svojih lastnih stopinjah. Takšno je bilo prepričanje Françoisa Augiérasa, ki je nekoč prebarval zidove vojaškega bunkerja v afriški puščavi, nato pa pustil, da se je pogreznil v pesek in tako ostal skrit vse do 21. stoletja. Kdo pa je pravzaprav bil Augiéras? Legionar, slikar, pisatelj, gangster, svetnik, tat, hudič … Ali pa je v sebi nosil kanček vsakega izmed njih? (Dvojne stopinje.) Foto: Liffe
Nizkoproračunske argentinske dvojne stopinje občutek nelagodja bolj kot s standardnim repertoarjem grozljivk stopnjujejo z atmosfero, ki nas popelje v um vse bolj preplašene, do okolice nezaupljive matere. Foto: Liffe
Isabelle Huppert je letos očitno obraz Liffa: videli jo bomo lahko v filmih Ljubezen, V tuji deželi in Speča lepotica. Foto: Liffe

Vse, kar morate narediti, je, da nam sporočite, katero predstavo izmed spodaj naštetih bi si radi ogledali. Med prispelimi odgovori bomo vsak dan ob 22.00 izbrali dobitnika vstopnic za projekcijo ali projekcije, ki so naslednje na vrsti. Svojemu odgovoru ne pozabite pripisati imena in telefonske številke.

Izbirate lahko med filmi:
V tuji deželi (8. 11. ob 15.00 v Linhartovi dvorana CD); vstopnici dobi: Jasmina Žerovnik.
Alois Nebel (10. 11. ob 15.00 v Linhartovi dvorani CD); vstopnici dobi: Tina Lakovič
Kriki groze v zvočnem studiu (10. 11. ob 17.00 v Linhartovi dvorana CD); vstopnici dobi: Tomaž Kreč
Zunaj
(11. 11. ob 15.00 v Linhartovi dvorani CD) vstopnici dobi: Jasna Simović

Dvojne stopinje (13. 11. ob 17.00 v Linhartovi dvorani CD) vstopnici dobi: Helena Maver

Poplava Ann v Južni Koreji
V tuji deželi
, južnokorejski filmski triptih z Isabelle Huppert v trojni glavni vlogi, je režijski in scenaristični podvig mojstra Hong Sang-suja, obenem pa zabaven film o tem, kako se Korejci vedejo do tujcev in kako med sabo, kadar so v družbi tujcev. Študentka režije in njena mati se V tuji deželi umakneta v obmorsko mesto Mohang, da bi pobegnili naraščajočemu finančnemu dolgu. Mlada režiserka skuša svoje živce ukrotiti tako, da začne pisati scenarij za kratki film. Pojavijo se tri ženske z imenom Anne, ki druga za drugo obiščejo Mohang. Prva Anne je uspešna režiserka, druga Anne je poročena ženska s korejskim ljubimcem, tretja Anne je ločenka, ki jo je mož zapustil zaradi korejske ljubice. Vsaka od treh Anne spi v tem istem hotelu, vsaki od njih priskoči na pomoč lastničina hči, mlada režiserka, in vse tri se prej ali slej podajo na plažo, kjer srečajo istega reševalca iz vode ...

Češka animacija še vedno vrhunska
Češko-nemška koprodukcija Alois Nebel je edini animirani prispevek na letošnjem festivalu. Razpoloženjska, na trenutke skoraj pravljična, a še vedno aktualna pripoved o mračni in grozljivi preteklosti Srednje Evrope je med kritiki obveljala za mali biser sodobne animacije. Režiser Tomas Lunak nas vrača v konec 80. let 20. stoletja, v življenje vlakovnega dispečerja na majhni železniški postaji v Belem Potoku, odmaknjeni vasici na češko-poljski meji. Alois je zagrizen samotar in samota ga pomirja; vznemiri se le takrat, ko se nad železniške tire spusti gosta megla. Takrat se namreč iz nje prikažejo duhovi preteklosti, vsi tisti grozljivi vlaki, ki so na tisoče ljudi odpeljali v smrt ...

Če vas vsaj malo zanimajo grozljivke in njihova geneza, bi vam lahko bili všeč Kriki groze v zvočnem studiu (Berberian Sound Studio), "napeta kafkovska metagrozljivka", postavljena v zaodrje zloglasnega italijanskega žanra grozljivk giallo iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja.

Argentinska umetnost suspenza
Zunaj
(El Campo) je psihološka drama argentinskega režiserja Hernána Belóna, v kateri se idilično bivanje mlade družine v podeželski hišici sprevrže v srhljiv spopad z lastnimi strahovi in slutnjo smrti. Mlada starša Santiago in Elisa kupita podeželsko hišo, kamor se vselita skupaj s hčerkico. Novo domovanje v Elisi sproži nenadne psihološke spremembe, ki začnejo krhati njen odnos z možem, obenem pa se v neprespanih nočeh začne odkrito bati za varnost svoje hčerke.

Brisanje meja med dokumentarcem in fikcijo
Tudi ob Dvojnih stopinjah (Los pasos dobles) boste lahko vadili španščino, le da tokrat tisto evropsko. Španec Isaki Lacuesta je navdih za svojo vizualno dognano mojstrovino našel v življenju ekscentričnega francoskega slikarja in pisatelja Françoisa Augiérasa. Gre za zmes dokumentarnega in umišljenega, ki je plod režiserjevega sodelovanja z enim trenutno najbolj razvpitih španskih umetnikov, Miquelom Barcelójem.