Igor Prodnik je hkrati generalni direktor Direktorata za medije na Ministrstvu za kulturo. Foto: RTV SLO
Igor Prodnik je hkrati generalni direktor Direktorata za medije na Ministrstvu za kulturo. Foto: RTV SLO
Osem novih filmov bo predvajanih na Festivalu slovenskega filma v Portorožu. Foto: EPA

Višek fars in cinizma se je zgodil v petek na seji nadzornega sveta filmskega sklada, ko je bil v zadnjem letu imenovan že tretji vršilec dolžnosti direktorja filmskega sklada Igor Prodnik. (...) V tej točki lahko govorimo o zmanjšani ali celo odvzeti avtonomnosti filmskega sklada.

Majda Širca
Majda Širca
Majda Širca je junija obsodila razrešitev Marjetice Mahne z mesta članice nadzornega sveta Filmskega sklada RS - javnega sklada. Foto: RTV SLO

Z ustvarjanjem pogojev za izvedbo filmskega programa za leto 2008 pa se bo moral spopasti njegov naslednik na mestu predsednika nadzornega sveta sklada, Igor Prodnik. Ta bo hkrati opravljal tudi začasno funkcijo uprave, med prednostnimi nalogami, ki ga čakajo, pa so na skladu med drugim navedli še v čim krajšem času zagotoviti tekočo filmsko produkcijo za leto 2007 in poskrbeti za nemoteno realizacijo Festivala slovenskega filma in omogočiti pogoje za nadaljnje poslovanje Filmskega sklada RS. Kot so še zapisali v sporočilu za javnost, so imenovali tudi novega namestnika nadzornega sveta; to je postal Andrej Vajevec.

Kot dodajajo, Prodnik v okviru položaja generalnega direktorja Direktorata za medije na Ministrstvu za kulturo do nadaljnjega ne bo vodil postopkov ali odločal o zadevah, ki se nanašajo na Filmski sklad.

Na premiero čaka osem filmov
Ob tej priložnosti so na Filmskem skladu še sporočili, da so pripravljeni na prikazovanje osmih celovečernih filmov, ki jih je javni sklad finančno podprl. Filmi L kot ljubezen, Estrellita, Ja sam iz Titovog Velesa, Mokuš, Petelinji zajtrk, Pokrajina št. 2, Inštalacija ljubezni in Ljubezen, traktor in rock'n'roll naj bi bili tako predstavljeni na Festivalu slovenskega filma v Portorožu.

Do razhajanj med Miklavčičem in nadzornim svetom naj bi prišlo ravno zaradi izvajanja programa sklada za leto 2007, saj si je razrešeni direktor v nasprotju z nadzornim svetom prizadeval, da bi pred samo realizacijo programa tega uskladili z veljavnimi predpisi.

Zveza nepovezanih poslancev zahteva razrešitev Poslanska skupina nepovezanih poslancev je danes na predsednika parlamentarnega odbora za kulturo, šolstvo in šport Branka Grimsa naslovila zahtevo za sklic izredne seje odbora. Na njej bi skušali osvetliti trenutno stanje slovenskega filma. Po mnenju poslanke Majde Širca, ki je predstavila zahtevo, smo namreč priča eni največjih kriz slovenske kinematografije od ustanovitve Filmskega sklada RS dalje.

"Višek fars in cinizma se je zgodil v petek na seji nadzornega sveta filmskega sklada, ko je bil v zadnjem letu imenovan že tretji vršilec dolžnosti direktorja filmskega sklada Igor Prodnik, ki je hkrati tudi visoki funkcionar na področju medijev in avdiovizualne kulture na ministrstvu za kulturo in tudi bližnji ali celo najbližji svetovalec ministra Vaska Simonitija. V tej točki lahko govorimo o zmanjšani ali celo odvzeti avtonomnosti filmskega sklada," je dejala Širca.

Ugled filma pa kar pada ...
Po njeni oceni se je zaupanje v domači film z napačnimi odločitvami v zadnjem času zmanjšalo, na odgovornih mestih ni kredibilnih ljudi, v nadzornem svetu pa se člani menjajo kot po tekočem traku. Ker slovenski film nima legitimnega programa za letos, se lahko zgodi, da se bodo sredstva vrnila v proračun.

Nepovezani poslanci želijo tudi, da bi odbor pozval ministra Simonitija, naj Prodnika razreši z mesta direktorja direktorata za medije na ministrstvu za kulturo, vlado pa k zamenjavi vodstva filmskega sklada. Z zadnjim sklepom, ki ga predlagajo, pa bi vlado pozvali, naj ponovno odloča o programu dela Filmskega sklada RS.

Višek fars in cinizma se je zgodil v petek na seji nadzornega sveta filmskega sklada, ko je bil v zadnjem letu imenovan že tretji vršilec dolžnosti direktorja filmskega sklada Igor Prodnik. (...) V tej točki lahko govorimo o zmanjšani ali celo odvzeti avtonomnosti filmskega sklada.

Majda Širca