Ali bo Nemčiji uspelo oživiti obisk svojih kinodvoran? Trenutno vsak Nemec obišče kino zgolj 1,13-krat na leto, cilj projekta Cinifinity pa je to številko dvigniti na 1,5-krat na mesec ali 18-krat na leto. Na fotografiji je ena prepoznavnejših kinematografov v Berlinu, Zoo Palast. Foto: EPA
Ali bo Nemčiji uspelo oživiti obisk svojih kinodvoran? Trenutno vsak Nemec obišče kino zgolj 1,13-krat na leto, cilj projekta Cinifinity pa je to številko dvigniti na 1,5-krat na mesec ali 18-krat na leto. Na fotografiji je ena prepoznavnejših kinematografov v Berlinu, Zoo Palast. Foto: EPA

Dobra novica za nemške ljubitelje kinematografov. Nemški zvezni filmski svet (FFA) je razkril podporo novemu državnemu abonmajskemu projektu, v okviru katerega bodo cinefili lahko za nizek mesečni znesek obiskali neomejeno število projekcij. Projekt Cinfinity se bo začel izvajati po vsej Nemčiji za samo 12,50 evra na mesec, kar je izredno malo glede na to, da je povprečna kinovstopnica v Nemčiji lani znašala 9,71 evra. Ključno vprašanje je, ali mu bo uspelo združiti kritično število kinematografov v svojo shemo. Cinfinity bo deloval kot aplikacija, na kateri bodo lahko nakupovali vstopnice in rezervirali sedeže, predvidoma pa bo zaživela oktobra letos.

Sorodna novica V slovenskih art kinih lani skoraj pol milijona gledalcev, najbolj gledan Gajin svet

Če se abonma izkaže za dobičkonosnega, bo koristil vsem
Ker število obiskovalcev kinematografov nenehno ogrožajo pretočne platforme, so tovrstni abonmaji za kinematografe eden izmed načinov za spodbujanje k pogostejšemu obiskovanju lokalnih kinematografov. Glavna ideja je, da lahko ljubiteljem kina ponudijo abonmajski model. Cena abonmaja bo sicer višja od naročnin na spletnih platformah, ampak veliko konkurenčnejša glede na njihove zneske: na Netflix (najcenejša znaša 5 evrov na mesec), na Amazon Prime Video (7 evrov na mesec), na Max (najcenejši model znaša 8 evrov na mesec) ali na Disney+ (10 evrov na mesec).

Namero o sodelovanju za zdaj izkazalo skromnih 100 od 1750 kinematografov
Ustanovitelja Cinfinityja, Ralf Thomsen in Martin Turowski, sta tudi sama lastnika več kinematografov v regiji Schleswig-Holstein, tako da razmere na trgu zelo dobro poznata. S projektom Cinfinity merita predvsem na podporo in opolnomočenje neodvisnih kinematografov in filmskih ustvarjalcev. Njun projekt so navdihnili uspešni modeli v sosednjih evropskih državah, kot sta Nizozemska in Francija. "Zdaj želi sodelovati že skoraj 100 kinematografov, od tega 22 v Schleswig-Holsteinu" je dejal Thomsen za NDR, a to je za zdaj samo 6 odstotkov od vseh kinematografov v Nemčiji (vseh naj bi bilo okvirno 1750).

FFA: v Nemčiji vsak obišče kinematografe zgolj 1,13-krat na leto
Želijo rasti počasi, saj tveganje nosi sam projekt. Po njihovem modelu bo vsak kino prejel šest evrov za vsak obisk naročnika. Poleg tega se zaračunajo morebitna doplačila za 3D- ali izjemno dolge filme, ki jih imetnik vstopnice plača sam. "Upamo, da bodo ljudje na koncu hodili v kino približno 1,5-krat na mesec. In potem bo vse teklo gladko," pojasnjuje Thomsen, ki pravi, da to utemeljuje z obsežnimi izračuni.

Abonmaji v kinodvoranah kot odgovor na visoko ceno vstopnin?
Do zdaj so v Nemčiji abonmaje svojim strankam ponujale predvsem velike verige, kot sta Cinemaxx in UCI. Cinemaxx s srebrno kartico nudi vstop do vseh projekcij po celotni verigi Cinemaxx za 249 evrov za šest mesecev (ali 41,5 evra na mesec), zlata kartica pa velja dvanajst mesecev in znaša 399 evrov (ali 33,25 evra na mesec). V drugi
verigi kinematografov UCI mesečna kartica znaša 23,40 evra. Tovrstni abonmaji so postali rešilna bilka po tem, ko kinematografi niso več zmogli dvigovati cen vstopnic. Po podatkih FFA-ja je povprečna kinovstopnica v Nemčiji pred 20 leti znašala 5,7 evra, zdaj pa je povprečna cena že 9,71 evra.

Kitajski umetnik Aj Vejvej pred berlinskim kinematografom Babylon. Foto: EPA
Kitajski umetnik Aj Vejvej pred berlinskim kinematografom Babylon. Foto: EPA

Mubi Go v Nemčiji že ponuja tedensko brezplačno kinovstopnico
Čeprav je pobuda v Nemčiji nova, v Nemčiji ni edina, saj v državi že deluje sistem za prodajo kinovstopnic na pretočni platformi Mubi. Mubi Go znaša 18,99 evra in omogoča dostop do celotne storitve pretakanja in tedensko vstopnico za kino, katerega film izberejo kuratorji iz podjetja. Podjetje s sedežem v Združenem kraljestvu je v zadnjih letih močno zraslo in postalo ena od priljubljenih storitev za pretakanje med ljubitelji neodvisnih filmov.

Cineville na Nizozemskem že od leta 2009
Na Nizozemskem že 15 let deluje program Cineville, v katerem sodeluje več kot 70 kinematografov (v celotni državi je okvirno 286 kinodvoran) in abonenti lahko za 22,50 evra na mesec obiščejo kino tako pogosto, kot želijo. Podobno kot projekt Cinfinity je tudi Cinevillova niša v tem, da je izrecno namenjen podpori neodvisnih kinematografov in filmskih ustvarjalcev. Medtem ko je glavna nizozemska veriga kinematografov Pathé Cinémas, ki ne sodeluje v programu (in ima v svojih lastno naročnino za 23 evrov na mesec), Cineville ljubiteljem filma omogoča dostop do vseh edinstvenih kinematografov po vsej Nizozemski. Amsterdamčani bi lahko na primer preživeli dan, v katerem bi si ogledali filme po vsem mestu, začenši s tujejezičnim filmom v Rialtu, nadaljevali z uspešnico v FilmHallenu in končali z nostalgijo v Lab111 – vse to brez več kot 15 minut vožnje s kolesom.