Christopher Nolan se pridružuje Quentinu Tarantinu v boju za izginjajoči filmski trak. Foto: AP
Christopher Nolan se pridružuje Quentinu Tarantinu v boju za izginjajoči filmski trak. Foto: AP

Kar naenkrat je postalo sprejemljivo, da se lastniki kinematografov in distributerji branijo, da je film pač veliko dražji. Gledalci pa to kar sprejmejo, čeprav se kinovstopnice niso pocenile.

Christopher Nolan
Filmski svet so že davno preplavili digitalni formati in oblike distribucije predvsem zato, ker je to ceneje. Seveda pa še vedno obstajajo navdušenci, ki pojejo hvalnice celulojdnim zvitkom stare šole: podobno kot obstaja kar nekaj ljubiteljev glasbe, ki prisegajo na vinilke. Filmofili pogrešajo toploto in rafiniranost nekdanjega filma, ki je lahko lepo ujel tudi najtemnejše sence in najbolj žarko svetlobo. Foto: AP

Christopher Nolan, eden najuglednejših režiserjev svoje generacije, je prejšnji teden kot gost Londonskega filmskega festivala v britanski prestolnici predaval o tem, kako pomembno je snemati na "pravi" film (v nasprotju z digitalno tehnologijo). To seveda pomeni, da morajo kinematografi obdržati projektorje za denimo 70-milimetrski film.

Kinematografi se morajo spopasti s tem, da se je način predvajanja in gledanja filmov spremenil, opozarja Nolan. "Nekako je postalo sprejemljivo, da občinstvu rečeš: Tole je prazna soba s televizijo, v kateri lahko gledate film. To je treba spremeniti - in če se ne spremeni, pozabite film, pozabite digitalni film. Če izkušnja ne bo več cenjena, ljudje ne bodo več prihajali." Čisto "sranje" se mu denimo zdijo raziskave, ki so pokazale, da za mlade obisk kina ni več vrednota. "Izkušnja mora biti nekaj fantastičnega, sicer seveda nihče ne bo hotel priti."

"Radijske igre bi bile precej cenejše"
"Kadar se pogovarjam s predsedniki studiev, vedno pridemo do točke, ko strastno zagovarjam snemanje na film, oni pa se branijo, da je v končni fazi najpomembnejša zgodba, ki jo hočem povedati,"
je še povedal režiser visokoproračunskih blockbusterjev tipa Izvor in Medzvezdje. "Odgovorim jim, da ne. Sicer bi snemali radijske igre, kar bi bilo precej ceneje."

Kljub pritisku industrije, naj se vsi digitalizirajo, številni režiserji še vedno uporabljajo film ali pa se k njemu celo vračajo, opozarja Nolan. Lep primer se mu zdi Quentin Tarantino, ki je za sto kinematografov priskrbel projektorje, da bodo njegov naslednji film, The Hateful Eight, lahko predvajali na 70-milimetrskem traku.

Filmska industrija v obdobjih skokovitega napredka včasih izgubi kompas in pozabi, kaj je najpomembnejše (kot primer Nolan navaja osemdeseta leta, ko se je razpasla moda koloriziranja starih, črno-belih klasik). "Mislim, da se ljudje ne zavedajo dovolj, da je vsak digitalni prenos s filma vedno le prevod izvirnika ... vedno bo obstajala razlika."

"Kar naenkrat je postalo sprejemljivo, da se lastniki kinematografov in distributerji branijo, da je film pač veliko dražji," Nolana povzema britanski Guardian. "Gledalci pa to kar sprejmejo, čeprav se vstopnice za kino niso pocenile."

Kar naenkrat je postalo sprejemljivo, da se lastniki kinematografov in distributerji branijo, da je film pač veliko dražji. Gledalci pa to kar sprejmejo, čeprav se kinovstopnice niso pocenile.

Christopher Nolan