Na spletni strani BSF-ja bo tako do 9. marca do polnoči dostopna projekcija Nevid(e)no oko direktoric fotografije.
"Direktor fotografije je edinstven poklic, ki ga v enaki meri zaznamujejo tehnična in tehnološka spretnost ter umetniška tankočutnost in talent. Na žalost gre tudi za enega tistih poklicev v filmski industriji, kjer so največje razlike v številu predstavnikov oz. predstavnic moškega in ženskega spola, kar je v Sloveniji še posebej izrazito," so ob tem zapisali v Združenju filmskih snemalcev Slovenije.
Baza slovenskih filmov je ob tej priložnosti na svoji spletni strani spomnila na pionirko tega poklica Veko Kokalj, ki se je v svoji štiridesetletni karieri podpisala pod več kot sto filmov in dokumentarnih gradiv. Prvič je v vlogi direktorice fotografije stala za kamero leta 1949, leta 1965 pa je posnela prvi slovenski celovečerni animirani film Zvezdica zaspanka. "Žal je bila v tem dominantno moškem poklicu izjema prejšnjega stoletja in vidno odrezana od večjih produkcij in celovečernih igranih filmov, pri katerih je občasno sodelovala kot asistentka ali fotografinja na setu," so zapisali in dodali. Po njeni upokojitvi pa je v Sloveniji poklic direktorice fotografije med ženskami skoraj popolnoma izginil.
Predvsem v tujini v zadnjih letih filmsko fotografijo vse pogosteje podpisujejo ženske. Med njimi raste zanimanje za študij tudi pri nas. Da bi predstavili generacijo mladih direktoric fotografije in študentk snemanja, ki se šele podajajo v svet profesionalnega filmskega ustvarjanja, vabijo k ogledu 13 filmov oz. študijskih vaj, ki so nastali v zadnjih dveh letih.
Danes in jutri si tako lahko ogledate tri projekte, pod katere so podpisane direktorice fotografije, ki so že končale študij filmske fotografije, Sutherland v okvirju (direktorica fotografije Gaja Naja Rojec), videospot Infected – Brez dotika (Sara Ivanov) in Preprost člouk s konca sveta (Teja Miholič).
Študijska filma Odstiranje (Arta Kroni) in Razmišljam (Toma Kirini) sta nastala pod okriljem Akademije umetnosti Univerze v Novi Gorici.
Film Vonj sovraštva (Veronika Francesca Štefančič) so ustvarili študentje Akademije za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT) zunaj učnega programa, na ogled pa je še sedem študijskih filmov oz. vaj, ki so nastali v produkciji AGRFT: Sanje (Karin Petrič), 2030 (Maja Štojs), Biti oče (Maja Krvina), To je moj dom (Lara Knap), Zora (Tara Caruso Bizjak), Konfrontacija podzavesti (Reni Babič) in Šport estetsko (Neža Jankovič).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje