Projekcija 35-mm filmske kopije Mrka je tudi poklon lani umrli igralki, veliki Monici Vitti.

Mrk pripoveduje o ljubezenski zvezi, ki je od samega začetka obsojena na propad. Michelangelo Antonioni jo postavi na arhitekturno ozadje Rima in s filmom doseže svoj stilistični vrhunec. Foto: Slovenska kinoteka
Mrk pripoveduje o ljubezenski zvezi, ki je od samega začetka obsojena na propad. Michelangelo Antonioni jo postavi na arhitekturno ozadje Rima in s filmom doseže svoj stilistični vrhunec. Foto: Slovenska kinoteka

Vse do 17. junija bodo gledalce sodobni celovečerni in kratkometražni avtorski presežki ponesli v Italijo – v Mrku pred arhitekturno kuliso Rima. Film je cineastova vrnitev k temi, ki ga je najpogosteje zaposlovala: odtujenost človeka in težavnost medosebnih odnosov v sodobnem svetu. Pripoveduje o mladi ženski (Monica Vitti), ki zapusti enega ljubimca, upodablja ga Francisco Rabal, in zdrsne v razmerje z drugim v vlogi Alaina Delona.

Jutri bo sledila premiera zgodovinske drame režiserja Michela Placida Caravaggieva senca (2022). Film, v katerem glavne vloge odigrajo Isabelle Huppert, Louis Garrel in Riccardo Scamarcio, raziskuje zapleteno in pustolovsko življenje Michelangela Merisija Caravaggia in razkrije njegova globoka protislovja ter temačnost njegovih muk.

Caravaggieva senca je zgodba o najvplivnejšem umetniku zgodnjega baroka. Michelangelo Merisi Caravaggio je bil izjemen slikar, po katerem so se zgledovale generacije umetnikov po vsej Evropi. A iz Rima ga je pregnala obsodba zaradi umora tekmeca v dvoboju. Agent začne pod krinko preiskovati slikarja, ki tako s svojim življenjem kot umetnostjo navdušuje, razburja in spodkopava veljavni red. Foto: Slovenska kinoteka
Caravaggieva senca je zgodba o najvplivnejšem umetniku zgodnjega baroka. Michelangelo Merisi Caravaggio je bil izjemen slikar, po katerem so se zgledovale generacije umetnikov po vsej Evropi. A iz Rima ga je pregnala obsodba zaradi umora tekmeca v dvoboju. Agent začne pod krinko preiskovati slikarja, ki tako s svojim življenjem kot umetnostjo navdušuje, razburja in spodkopava veljavni red. Foto: Slovenska kinoteka

Po projekciji na festivalu Kino Otok v Izoli bo tudi v Ljubljani prikazana dokumentarno-igrana drama Gigi zakon (2022) režiserja Alessandra Comodina. Gigi je karizmatičen, predan policist v zaspanem podeželskem kraju v Furlaniji. Film, ki na duhovit in pristno intimen način izriše portret človeka, tesno povezanega s svojim okoljem, se izmuzljivo suče med dokumentarnim in fikcijo, med realnim in fantazijo.

Dokumentarni film Francesca Montagnerja Bratje (2021), ki je prav tako na programu Tedna italijanskega filma, pa je presunljiva pripoved o treh bratih, rojenih v bošnjaški družini pastirjev, ki odraščajo v senci strogega očeta, radikalnega islamističnega pridigarja. Ko očeta obsodijo na dvoletno zaporno kazen, so bratje nenadoma prepuščeni sami sebi.

Dokumentarni film se potopi v življenja treh odraščajočih fantov, razpetih med odgovornostjo do družinskih obveznosti in temeljno mladostno potrebo po svobodi. Projekciji sledi pogovor z režiserjem.

Film Gigi zakon je duhovit in intimen portret karizmatičnega policista, ki se giblje med dokumentarcem in fikcijo. Foto: Kino Otok
Film Gigi zakon je duhovit in intimen portret karizmatičnega policista, ki se giblje med dokumentarcem in fikcijo. Foto: Kino Otok

Program Tedna italijanskega filma zaokroža sklop kratkih igranih filmov, ki so bili nominirani za nagrado Davida Donatella 2023, ki jo podeljuje Italijanska filmska akademija. Teden italijanskega filma sočasno poteka v številnih državah sveta. V Slovenski kinoteki ga že šestič zapored pripravljajo v sodelovanju z Italijanskim inštitutom za kulturo.