V Cankarjevem domu, Kinodvoru in Slovenski kinoteki v Ljubljani se bo drevi s filmom Fant, pobratim smrti 2 v režiji Maje Weiss začel 14. festival dokumentarnega filma (FDF). V osmih dneh si bo na festivalu, ki je tudi letos tekmovalne narave, v različnih sklopih mogoče ogledati 30 filmov iz desetih držav. O nagradi Amnesty International Slovenije bo odločala mednarodna žirija, ki jo sestavljata Slovenca Filip Robar Dorin in Igor Harb ter zagovornik človekovih pravic iz Malezije Yohendra Nadarajan, ki na vprašanje smrtne kazni v svoji domovini opozarja tudi kot režiser in producent filmov.
V sklopu FDF-ja namreč Amnesty International Slovenije že od leta 2009 podeljuje nagrado za najboljši film na temo človekovih pravic. Zanjo se bodo letos potegovali v tekmovalni program uvrščeni litovski dokumentarec Barzak v režiji Mantasa Kvedaraviciusa, japonski film Fukušima: Nikogaršnja cona režiserja Tošija Fujiware, egiptovski dokumentarec Mafrouza v režiji Emmanuelle Demoris, švicarski film Posebni let režiserja Fernanda Melgarja in egipčanski dokumentarec Tahrir 2011: Dober, grd in politik, ki so ga posneli trije mladi filmski naturščiki.
Arabska pomlad na platnu
Poleg filmov iz Egipta (že omenjena Tahrir 2011 in Mafrouza) in Tunizije (Nič več strahu) v Ljubljano prihajajo še dokumentarci iz Libanona (Marcedes) in Irana (To ni film), kjer je še vedno priprti režiser Jafar Panahi v svojem stanovanju posnel "film, ki ni film", in z njim, kot v spremnem katalogu piše selektor festivala Simon Popek, najlepše izpričal umetnikovo bolečino ob odvzemu ne le človekovih, temveč tudi ustvarjalnih pravic.
Obiskovalci festivala bodo lahko na infotočki Amnesty International Slovenije med tremi odprtimi peticijami podpisali tudi peticijo za Panahijevo izpustitev
Vsak od treh festivalskih filmov na temo Fukušime se z vprašanji radiacije ter njenimi vplivi na okolje in človekovo intimo loteva po svoje. Slovenski Fant, pobratim smrti 2 je, tako Popek, skrajno intimni portret posameznika, ki z radiacijo živi že vse življenje, Pod nadzorom je trezen, izrazito analitičen vpogled v pojav jedrske (ne)varnosti, medtem ko je Fukušima: nikogaršnja cona med drugim globoko razmišljanje o medijskih predstavljanjih množičnih katastrof.
Za predah od revolucij in katastrof: Ščepec rokenrola
Letošnja retrospektiva, ki so jo organizatorji pripravili v sodelovanju s Slovensko kinoteko, bo posvečena glasbenim dokumentarcem, znanim kot "rockumentarci". V naboru so filmi o Johnnyju Cashu (Johnny Cash v San Quentinu; r: Michael Darlow), Paulu McCartneyju (Kaj dogaja! Paul McCartney v ZDA; r: Albert Maysles, Bradley Kaplan), Davidu Bowieju (Ziggy Stardust in pajki z Marsa Ziggy; r: D. A. Pennebaker) ter skupinah The Rolling Stones (Rolling Stones: Gimme Shelter; r: Albert Maysles, David Maysles, Charlotte Zwerin in Stonesi v Hyde Parku; r: Leslie Woodhead) in The Who (The Who: Fantje so v redu; r: Jeff Stein). "Ti filmi so samo rokenrol, a so nam všeč," kot je legendarne Stonese v svojem uvodniku parafraziral Popek.
Za oddih od filmov
Spremljevalni program bo obsegal okroglo mizo z naslovom Peklenski scenarij: za jedrsko energijo in proti njej ob filmu Weissove, okroglo mizo Iskanje čudežne rešitve za tradicionalne medije: od New Yorka do Ljubljane, ki se navezuje na dokumentarec Naslovnica: New York Times od blizu Andrewa Rossija, in pa izkustveno delavnico za učence in dijake na temo slumov.
Sklepa festivala in razglasitev dobitnika nagrade Amnesty International Slovenije ne bo zaznamovala predvidena projekcija dokumentarnega portreta slovenskega striparja in ilustratorja Državljan Diareja ali Kdo je Tomaž Lavrič. Namesto napovedanega filma Dušana Moravca bo festival sklenila projekcija tunizijskega filma Bena Cheikha Nič več strahu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje