Llewyn Davis in njegov maček sta spet enkrat ostala zunaj na mrazu. Foto: IMDb
Llewyn Davis in njegov maček sta spet enkrat ostala zunaj na mrazu. Foto: IMDb
Pošasti iz omare so leta 2002 domov odnesle oskarja za najboljšo pesem, tokrat pa ostajajo praznih rok. Foto: Kolosej
Marsikdo je pričakoval postumno nominacijo za Jamesa Gandolfinija (Enough Said); spomnili so se ga tako pri nominacijah igralskega ceha (SAG) kot tudi zlatih globusih. Foto: IMDb

V našem primeru je bila težava malo oziroma nič distribucije. Ne vem, česa so se bali. Ali niso hoteli ali pa niso mogli zapraviti nobenega denarja.

Robert Redford (o filmu Vse je izgubljeno)
Zdelo se je, da je vloga Oprah Winfrey v Butlerju naravnost pisana za oskarjevsko nominacijo, a je kraljica televizije - tako kot film, v katerem je nastopila - ostala ob strani. Foto: IMDb
Robert Redford ima že dva oskarja, a še nobenega za igralske dosežke. Letos te statistike očitno ne bo popravil. Foto: Kolosej
Netipična romanca med osamljenim ločencem in njegovim operacijskim sistemom vendarle ni prislužila nominacije za zgolj glasovno vlogo Scarlett Johnasson. Foto: Kolosej

V letošnji sezoni filmskih nagrad, ki je za spremembo natrpana s skoraj izenačenimi favoriti, se je večina nominacij razporedila po pričakovanjih. Vseeno pa velja našteti nekaj opaznejših presenečenj.

"Philomania". Kaj?
Philomena Stephena Frearsa nikoli ni bila mišljena kot "velik" film, a kmalu po premieri se je izkazalo, da ima grenko-sladka zgodba o odpuščanju in temnih skrivnostih Katoliške cerkve več privržencev, kot se je morda zdelo. Morda smo si upali napovedati igralsko nominacijo za Judi Dench, a je zdaj v igri tudi za najboljši scenarij in najboljši film. Kljub temu pa najbrž ni najboljše znamenje, da na nedeljski podelitvi zlatih globusov niti Leonardo DiCaprio ni znal pravilno izgovoriti naslova (na odru mu je ušlo "Philomania") - znak, da najbrž marsikdo v Hollywoodu sploh ne ve, za kaj gre.


Kapitan Phillips potone

Že res, da se je nominacije za svojo prvo filmsko vlogo razveselil Barkhad Abdi, pa tudi v deveterico "glavnih" nominirancev je prišel - a spoštovani veteran Paul Greengrass je kljub vsemu izpadel iz igre za najboljšo režijo. Marsikoga je presenetila tudi odsotnost Toma Hanksa med najboljšimi igralci v glavni vlogi (nadomestil ga je najverjetneje Christian Bale, o katerem v povezavi z nominacijo letos ni bilo pretiranega govora).

Vse je izgubljeno za Roberta Redforda
Že novembra so filmu Johna Leeja Hancocka napovedovali "gotovo" nominacijo za najboljši film - pa ga nismo našli ne v tem (niti v nobenem drugem) ožjem izboru. Emma Thompson je bila spregledana v svoji vlogi pisateljice P. L. Travers, nadomestili pa sta jo Amy Adams in Meryl Streep.

Robert Redford v svoji dolgoletni karieri ni dobil še niti enega igralskega oskarja - in te krivice Akademija tudi letos očitno ne bo popravila. Čeprav so kritiki navdušeno opevali njegovo drzno, nemo monodramo o spopadu človeka z naravo, pa je Vse je izgubljeno na koncu ostal popolnoma brez nominacij.

Robert Redford je - na tiskovni konferenci pred začetkom festivala Sundance - o svoji "spregledanosti" danes tudi odkrito spregovoril. "Večji del svoje kariere sem že del hollywoodske industrije. Hollywood je, kar pač je - posel. Potrebnega je veliko lobiranja in vse skupaj zna biti zelo politično," je bil iskren. Potem pa je ošvrknil studio Lionsgate: "V našem primeru je bila težava malo oziroma nič distribucije. Ne vem, česa so se bali. Ali niso hoteli ali pa niso mogli zapraviti nobenega denarja."

Film, ki je letos morda najostreje polariziral občinstva na goreče privržence in zgrožene kritike, je bil Scorsesejev Volk z Wall Streeta. Akademiji se očitno ni zdel "moralno vprašljiv", saj so ga okronali ne le z nominacijo za najboljši film, pač pa so se spomnili tudi Leonarda DiCapria in Jonaha Hilla ter prirejenega scenarija Terrencea Winterja. Morda pa se bo oskarjevska sreča nazadnje le nasmehnila tudi DiCapriu?

Ne zgodi se pogosto, da je kaka Pixarjeva animacija spregledana, ko napoči čas za oskarje. A namesto Pošastim z univerze se je Akademija raje poklonila zadnjemu filmu japonskega mojstra Hayaa Miyazakija, The Wind Rises, še večje presenečenje v kategoriji je francosko-belgijska koprodukcija Ernest & Celestine.

Llewyn Davis ostaja zguba
Številni kritiki s(m)o ga uvrstili med najboljše filme leta, brata Coen pa sta tako ali tako ljubljenca Akademije. In vendar si tokrat očitno nista zaslužila niti omembe za režijo, scenarij ali najboljši film. Opažena je bila le stilizirana, monokromatična fotografija Bruna Delbonnela.

Veliko je bilo napisanega o tem, da bi si Scarlett Johnansson nominacijo za svojo vlogo v drami Spika Jonza, Ona, zaslužila kljub dejstvu, da se v filmu pojavi samo z glasom (igra namreč operacijski sistem računalnika). No, v Akademiji so sklenili, da letos ni sezona za postavljanje precedensov, prav tako pa vtisa nanje očitno ni naredil Joaquin Phoenix, ki je na platnu tako rekoč v vsakem prizoru filma.

Mali film, ki je zmogel
Je pa zato pozitivno presenetila Nebraska, črno-bela, trpka komedija o staranju, družini ter težavnem odnosu med očetom in njegovimi (odraslimi) sinovi. Film sicer ni bil posebej donosen v kinematografih, a si je zato poleg pričakovanih igralskih nominacij (Bruce Dern in June Squibb) izboril še mesto med najboljšimi režiserji (Alexander Payne), najboljšimi filmi in najboljšimi scenariji (Bob Nelson).

V našem primeru je bila težava malo oziroma nič distribucije. Ne vem, česa so se bali. Ali niso hoteli ali pa niso mogli zapraviti nobenega denarja.

Robert Redford (o filmu Vse je izgubljeno)