Filmski prvenec Marka Naberšnika je, precej pričakovano, pometel s konkurenco v več kategorijah. Foto: Stane Sršen
Filmski prvenec Marka Naberšnika je, precej pričakovano, pometel s konkurenco v več kategorijah. Foto: Stane Sršen
Otroci s Petrička
Film obravnava usodo otrok, ki so bili skupaj s starši zaprti v taborišču Teharje pri Celju. Junija leta 1945 so jih od staršev ločili in odpeljali v otroško taborišče Petriček, starše pa brez sojenja pobili in pokopali na neznanih krajih. Otrokom so z različnimi prevzgojnimi ukrepi poskušali iztrgati staro identiteto in jim s silo privzgojiti novo. Vzeli so jim starše in otroštvo ter jim zasekali rane, ki se do danes niso zacelile. Foto: FSF
Silva Čušin v Estrelliti
Ko nepričakovano umre slavni violinist Mihael Fabiani, ne pusti za seboj samo dragocene violine, temveč tudi nekaj delikatnih skrivnosti, ki ob razkritju globoko prizadenejo njegovo vdovo Doro ... Foto: FSF
V Portorožu podelili filmske nagrade

Film, ki je žirijo 10. festivala slovenskega filma najbolj prevzel, resda ni eden tistih, ki jih lahko gledamo z užitkom - osrednja tema filma Zupaničevih Otrok s Petrička je namreč niz nenavadno krutih dogodkov. "Vendar pa to tematiko obravnava z izredno občutljivostjo, neverjetno skrbjo za podrobnosti in z velikim spoštovanjem do žrtev, tako da na koncu z veseljem gledamo tako popolno delo, ki predstavi vsa razpoložljiva dejstva, hkrati pa nikakor ne more postati objekt politične instrumentalizacije," je zapisala žirija. Temačno razpoloženje filma še poudarijo žalostinke Bojane Šaljić Podešva, ki je dobila nagrado za najboljšo glasbo.

Igralska priznanja
Vesno za najboljšo moško vlogo je dobil Vlado Novak za upodobitev Gajaša v Petelinjem zajtrku, saj njegova igra po besedah žirije gledalcu ostane v spominu še dolgo po ogledu filma, najboljša ženska glavna igralka pa je po njihovem mnenju Silva Čušin iz Estrellite, ki je v filmu "s ponotranjeno igro zablestela v raznobarvni skali čustvenih valovanj, od nedavnega vdovstva, bolečine zaradi sinove grobosti, do odkritja moževe nezvestobe".

Najboljšo stransko moško vlogo je odigral Sandi Krošl, za katerega je žirija zapisala, da je "verjetno odigral svojo najmanjšo filmsko vlogo, a se je z impresivno, komaj zaznavno igro, vklopil v filmsko snovanje Hanne Slak." Vesna za najboljšo stransko žensko vlogo je šla v roke Desi Muck, ki ima po besedah žirije v filmu Instalacija ljubezni "precej majhno vlogo, uspe upodobiti osebo iz mesa in krvi, ki v nekaj kratkih trenutkih razkrije vso globino osebnosti svojega lika; to pa ji uspe brez vsakršnega pretiravanja in zasenčevanja glavnih vlog". Nagrado vesna za najboljso scenografijo je prejela Ursa Loboda iz filma Traktor, ljubezen in rock n roll.

Zmagoslavnje debitanta Naberšnika
Petelinji zajtrk je režiserju in scenaristu Marku Naberšniku (to je njegov celovečerni prvenec) prinesel kar dve vesni - eno za najboljšo režijo in eno za scenarij, ki je nastal s priredbo istoimenskega romana Ferija Lainščka. Kot je v utemeljitvi zapisala žirija: "Scenarij popolnoma ujame vzdušje malih odročnih vasi, poleg tega pa brez zadržkov niza družbenokritične komentarje, ki vzbujajo tako solze kot smeh." Film pa je navdušil tudi letošnje obiskovalce festivala, ki so mu namenili nagrado po izboru občinstva. Nagrado revije Stop za igralca ali igralko leta je dobila Pia Zemljič, prav tako iz Petelinjega zajtrka.

Kodakovo nagrado za najboljši študentski film je dobil Prezgodaj dva metra spodaj režiserja Matevža Luzarja, Kodakovo nagrado za najboljšo fotografijo študentskega filma pa Jure Černec (Pokemon je za froce), Združenje slovenskih filmskih kritikov pa je podelilo priznanje Hanni A. W. Slak za Teo (film, natančneje tonska mojstrica Hanna Preuss, se ponaša tudi z nagrado za najboljši ton).

Badjurovo nagrado za življenjsko delo, ki jo podeljuje Društvo slovenskih filmskih ustvarjalcev, letos prejme Mirjana Borčić za prizadevno delovanje na področju filmske vzgoje.

V Portorožu podelili filmske nagrade