Prizor iz filma Zastavljalnica. Prebivalci
Prizor iz filma Zastavljalnica. Prebivalci "poljskega Detroita", ki so ostali brez prihodkov, v zastavljalnico prinašajo čedalje bolj absurdne in neuporabne predmete. Foto: Slovenska kinoteka

Med 21. in 23. avgustom se je v Izoli odvil drugi festival poljskih filmov Visla v sodelovanju Kina Art Odeon, Slovenske kinoteke ter Veleposlaništva Republike Poljske. Po projekcijah v Izoli se je program s tega festivala odvil še v Bolgariji in Srbiji, nocoj pa se filmi za tri dni ustavljajo tudi v Kinoteki, kjer bodo doživeli ljubljansko projekcijo.

Sorodna novica V Izoli se začenja festival poljskega filma Visla

Nocojšnji projekciji bo sledil pogovor z režiserjem in producentko filma
Nocoj bo Dneve poljskega filma odprl dokumentarni film Zastavljalnica. "Film je pretresljiva in humorja polna dokumentarna zgodba o ljudeh, ki se borijo za preživetje, hkrati pa pomagajo pomoči potrebnim. Jola in Wiesiek sta ekscentrična podjetnika iz mesta Bytom. S tremi zaposlenimi vodita verjetno največjo zastavljalnico v Evropi. Njeni zlati časi so minili, odkar so se zaprli okoliški rudniki, po mestu pa se širi brezposelnost. Prebivalci 'poljskega Detroita', ki so ostali brez prihodkov, v zastavljalnico prinašajo čedalje bolj absurdne in neuporabne predmete," so vsebino filma povzeli v Slovenski kinoteki.

Projekciji bo sledil pogovor z režiserjem Lukaszem Kowalskim in producentko filma Anno Mazerant. Kowalski je avtor več kot 170 kratkih dokumentarnih filmov ter intervencijskih in raziskovalnih reportaž. V svojem delu se dotika težkih in kontroverznih tem ter v središče pogosto postavlja človeške stiske.

Foto: Slovenska kinoteka
Foto: Slovenska kinoteka

Preostale tri večere bodo na ogled žanrsko raznolika sodobna poljska filmska dela
V soboto bo v tematskem sklopu S čolnom po Visli najprej na ogled šest kratkih filmov, ki so jih posneli študenti Akademije za film v Lodžu. Sledila bo projekcija restavrirane različice filmske klasike Sanatorij Pri peščeni uri režiserja Wojciecha Jerzyja Hasa, ki je leta 1973 na festivalu v Cannesu prejela nagrado žirije.

Nadrealistično obarvano delo enega najbolj enigmatičnih režiserjev poljske šole je priredba istoimenske zbirke kratkih zgodb izpod peresa Bruna Schulza. Has v filmu doda vrsto razmišljanj o holokavstu, ki jih v izvirnih besedilih ni bilo, Schulzevo prozo pa bere skozi prizmo avtorjeve smrti med drugo svetovno vojno in propada sveta, ki ga je opisoval. "Film je poetična refleksija o minljivosti, prikazana skozi zgodbo človeka, ki se med obiskom sanatorija, v katerem je bival njegov oče, preseli v skrivnostni, nadrealistični svet domišljije," so zapisali v Slovenski kinoteki.

V soboto bo v tematskem sklopu S čolnom po Visli najprej na ogled šest kratkih filmov, ki so jih posneli študenti Akademije za film v Lodžu. Med njimi je tudi film Jeziki ljubezni v režiji Zuzanne Kostke, so zapisali v opisu. Foto: Slovenska kinoteka
V soboto bo v tematskem sklopu S čolnom po Visli najprej na ogled šest kratkih filmov, ki so jih posneli študenti Akademije za film v Lodžu. Med njimi je tudi film Jeziki ljubezni v režiji Zuzanne Kostke, so zapisali v opisu. Foto: Slovenska kinoteka

V nedeljo bosta na ogled še dva sodobna celovečerna filma. Ženska na strehi v režiji Anne Jadowske je pretresljiva pripoved o porodni babici Miri, ki se ji življenje tik pred upokojitvijo iznenada in radikalno spremeni. Glavna igralka Dorota Pomykała je na filmskem festivalu Tribeca leta 2022 prejela nagrado za najboljšo igralko. Tihi dvojčici v režiji Agnieszke Smoczyńske je po resnični zgodbi posneta drama o temnopoltih dvojčicah, ki sta v otroštvu obmolknili za zunanji svet, obenem pa sta v izolaciji svoje sobe ustvarjali literarni dialog. Film je leta 2022 prejel veliko nagrado zlati lev na Festivalu poljskih igranih filmov v Gdyni.